۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷

«برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور» منتشر شد

 «برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور» منتشر شد

«برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» دومین جلد از کتابی است که با ارائه تصویری روشن از واقعیت مهاجرت دانشجویان تحصلیکرده پرده برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، زیست بوم فناوری و نوآوری در سال‌های اخیر با حمایت‌های انجام شده رشد خوبی را تجربه کرده است، تعداد زیادی از محققان ایرانی غیر مقیم به کشور بازگشته‌اند و رونق بخش فعالیت‌های استارتاپی و دانش بنیان شده‌اند. در شرایطی که اخباری نامعتبر سعی در ارائه آماری نادرست از مهاجرت دانشجویان تحصلیکرده دارند، خوب است نگاهی به آمار بازگشت متخصصان و محققان به کشور نیز داشته باشیم. متخصصانی که به کشور بازگشتند و در یاری گر زیست بوم فناوری و نوآوری شدند.

بنابراین در دومین جلد از کتابی که با همت گروهی از کارشناسان رصد خانه مهاجرت ایران گردآوری شده به برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور می‌پردازد. برنامه‌ای که برای بهره مندی از دانش و تجربه محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور در قالب برنامه‌هایی مانند پسا دکتری، فرصت مطالعات، اساتید مدعو و تاسیس شرکت‌های فناور طراحی شده است.

همچنین در سرفصل‌های گوناگون کتاب درباره اهداف برنامه، پایگاه‌های تخصصی و همکار در حوزه‌های پژوهشی و همچنین فناورانه، نتایج و خروجی برنامه و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی توضیحاتی ارائه شده است.

کد خبر 4915128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha