۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶

معاون اقتصادی استانداری قزوین:

تقویت اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی را جدی بگیریم

تقویت اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی را جدی بگیریم

قزوین- معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: اعتماد مردم از سرمایه های بزرگ اجتماعی است که برای بسیج عمومی و جلب مشارکت های همگانی باید همواره آن را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی قبادی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که روز دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه با تاکید مقام معظم رهبری شاهد پویش مردمی در مشارکت برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا هستیم و بار دیگر نمایشی از حماسه ایثار و کمک مومنانه در جامعه شکل گرفت.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: با محور قرار گرفتن دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، وحدت و همدلی بی نظیری در استان شکل گرفت و همه گروه‌ها اعم از بسیج، سپاه، اصناف، بازاریان، کسبه، کارمندان، کارگران، دستگاه قضائی، پای کار بودند و تیم رسانه‌ای استان هم در اطلاع رسانی موفق عمل کرد تا حرکتی ماندگار ثبت و ضبط شود.

قبادی گفت: مردم نشان دادند در هر شرایطی قادرند وضعیت مناسبی را برای هماهنگی با رویدادها ایجاد کرده و از مشکلات عبور کنند و آنچه ما را سربلند کرده اتکا به همت، اراده و عزم مردمی بوده که هموطنان ما صحنه‌هایی را خلق کردند که در سال‌های آینده خواهد درخشید و اثری ماندگار ثبت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کشور با محدودیت‌ها و موانعی به دلیل تحریم‌های ظالمانه روبرو بوده ایم و بخشی از ساختار اقتصادی هم دچار مشکل شده که با مقاومت و تحمل مردم شاهد کاهش مشکلات هستیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: هر چند بخشی از منابع کشور در این بخش هزینه شده است اما موضوع ویروس کرونا هم مشکلات را بیشتر کرد و با چالش‌هایی از جمله افزایش بیکاری گروه‌های از جامعه روبرو بودیم که چالش‌ها را بیشتر کرد.

قبادی اضافه کرد: فرمایش رهبری در نیمه شعبان موجب شد میدان خدمت باز شود و با تشکیل ستاد مواسات زمینه ساماندهی و هماهنگی بیشتر برای خدمت مهیا شده تا انفاق و گذشت و ایثار بهتر شکل گیرد.

وی گفت: لازم است همه دعوت از مردم را یک وظیفه بدانید تا دعوت به کار خیر اولویت همه فعالیت‌ها باشد و بدانیم که بیش از ۶۰ هزار خانوار منتظر کمک‌های خیرین هستند.

قبادی اظهار داشت: خیلی از واحدهای صنعتی در اثر شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده اند اما در این رزمایش هم احساس مسئولیت کردند و پای کار بودند و کمک‌های خیرخواهانه خود را اهدا کردند اما نکته اساسی این است که در این کار هیچ اجباری نیست و همه باید داوطلبانه و رضایت مندانه مشارکت کنند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: کمک‌ها نباید فقط نقدی باشد بلکه می‌توانیم بسته‌های متعددی تعریف کنیم و با پویش بخشش اجاره بها، پرداخت هزینه خرید اقلام اساسی نیازمندان، پرداخت بدهی محرومان به فروشگاه‌ها محلات هم می‌تواند روش مناسبی باشد.

وی بیان کرد: اعتماد مردم یک سرمایه اجتماعی بزرگ است که باید آن را حفظ کنیم و با توزیع عادلانه کمک‌ها این روحیه را تقویت کنیم.

قبادی اضافه کرد: مرحله اول رزمایش بخوبی انجام شد و توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی گام مهمی در رفع نیازهای آسیب دیدگان بود و امیدواریم در مرحله دوم در میلاد خجسته امام حسن مجتبی (ع) و نیز مرحله سوم در پایان ماه رمضان بتوانیم کمک‌های بیشتری را جمع آوری و تحویل محرومان دهیم.

وی از برخی سیاه نمایی‌ها در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: نباید برخی افراد در فضای مجازی با ایجاد نا امیدی به اعتماد مردم خدشه وارد کرده و جلوه‌های زیبای انسانی و دینی را تحت تأثیر قرار دهند و انتظار داریم مراقبت بیشتری در فضای مجازی صورت گیرد.

کد خبر 4916542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha