۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

پیش بینی جهش تولید در صنایع تبدیلی کشاورزی هرمزگان

پیش بینی جهش تولید در صنایع تبدیلی کشاورزی هرمزگان

بندرعباس - رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به پیش بینی جهش تولید در صنایع تبدیلی کشاورزی ،گفت: جهش تولید در بخش کشاورزی آثار و برکات مستقیمی در معیشت مردم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقرزاده همائی ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات جهاد کشاورزی هرمزگان برگزار شد، با اشاره به الزامات تحقق جهش تولید با مروری بر فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را سال عبور ملت ایران از آزمون‌های دشوار مطرح و برکاتی را هم برای این آزمون‌های دشوار ذکر کردند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش حساسی به عنوان مسؤول تأمین امنیت غذایی مردم دارد، افزود: هر اتفاق و جهش تولیدی که در بخش کشاورزی صورت گیرد بایستی اثر آن مستقیماً روی زندگی مردم نمایان شود.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه توسعه اقتصادی نشان داده که غلبه بر مشکلات با اتکا به توان داخلی امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: در راستای نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان امسال افزایش می‌یابد.

باقرزاده همائی در خصوص صنایع تبدیلی کشاورزی در استان افزود: افزایش ظرفیت انبارداری و سردخانه در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان قرار گرفته است به طوری که در حال حاضر هرمزگان با ظرفیت ۳۶ هزار تن انبارداری و سردخانه محصولات بخش کشاورزی قرار است ۳۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ واحد بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه انبارداری و سردخانه محصولات بخش کشاورزی استان فعالیت دارند.

باقرزاده همچنین در خصوص افزایش ظرفیت فرآوری و بسته بندی در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان ابراز داشت: در حال حاضر ۸۰۰ هزار تن ظرفیت فرآوری و بسته بندی وضعیت موجود این بخش در استان است که بنا است در برنامه عملیاتی جهش تولید پیش رو بخش کشاورزی هرمزگان ۱۲.۵ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۴۰و احد بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۳,۲۸۰ میلیارد ریال در بخش فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی استان فعالیت دارند.

این مسؤول همچنین در ادامه به برنامه عملیاتی تولیدی واحدهای نیمه فعال و کمتر از ظرفیت اسمی بخش کشاورزی در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۷۵ هزار تن توسط واحدهای نیمه فعال و کمتر از ظرفیت اسمی صنایع تبدیلی کشاورزی در استان تولید می‌شود که قرار است در برنامه عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی ۸۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ واحد بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال در بخش واحدهای نیمه فعال و کمتر از ظرفیت اسمی صنایع تبدیلی کشاورزی استان فعالیت دارند.

کد خبر 4917767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha