۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲

دبیر شورای تحول علوم انسانی:

بررسی و بازنگری دروس علوم انسانی به صورت مجازی

بررسی و بازنگری دروس علوم انسانی به صورت مجازی

دبیر شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از فعال بودن جلسات کارگروه های این شورا به صورت مجازی خبر داد و گفت: دروس در این کارگروه ها بررسی و بازنگری می شود.

حمید طالب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری جلسات شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جلسات شورای تحول و ارتقا علوم انسانی در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود و این جلسات بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

دبیر شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ولی جلسات کارگروه‌های شورای تحول و ارتقا علوم انسانی به صورت مجازی در فضای مجازی برگزار می‌شود و دروس در این کارگروه ها به صورت مجازی بازنگری و بررسی می‌شوند.

به گزارش مهر، برنامه‌های درسی رشته‌های روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، جامعه شناسی، هنر، معماری، فرهنگ و ارتباطات و رسانه، فلسفه، فلسفه دین، علوم تربیتی، حقوق، تاریخ، مشاوره، مطالعات زنان و خانواده، علوم سیاسی، زبان‌ها و ادبیات خارجی، براساس چهار محور اسلامی سازی، روزآمدسازی، بومی سازی و کارآمدی در ۱۶ کارگروه شورای تحول و ارتقا علوم انسانی در حال بازنگری است.

برخی از برنامه‌های درسی در این ۱۶ رشته بین ۳۰ تا ۳۵ سال بازنگری نشده است. برخی برنامه‌های درسی فعلی در دانشگاه‌ها نیز به همان شکل ۳۵ سال قبل باقی مانده است که ضرورت بازنگری را نشان می‌دهد.

کد خبر 4917926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha