۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۲۲

استاندار کرمان تاکید کرد:

لزوم تصمیم گیری جامع برای برنامه های بزرگداشت سردار شهید سلیمانی

 لزوم تصمیم گیری جامع برای برنامه های بزرگداشت سردار شهید سلیمانی

کرمان - استاندار کرمان بر لزوم تصمیم گیری جامع برای ویژه برنامه‌های بزرگداشت سردار شهید سلیمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد جواد فدایی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری همایش ایثار اجتماعی در پاییز امسال در استان افزود: در جلسه امروز شورا مصوب شد همایش علمی ایثار اجتماعی به دلیل نیازمندی به زمان یکساله برای ارسال مقالات، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دانشگاه شهید باهنر در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

وی جایگاه و منزلت شهید سلیمانی را والاتر از آن دانست و تصریح کرد: نباید هر دستگاه، واحد و یا اداره هر قسمت و مکانی را بدون اجازه از خانواده شهید و بدون اطلاع اعضای شورا به نام این شهید بزند و بنظرم باید این نامگذاری‌ها طبق قاعده و دستورالعملی و زیر نظر یک کمیته‌ای باشد.

استاندار کرمان اظهار داشت: در جلسه امروز شورا مصوب شد بنیاد شهید با تمامی ارگان‌ها مکاتبه کند تا تمامی همایش‌ها، سمینارها، کنگره و برنامه‌هایی که می‌خواهند برای شهید سلیمانی برگزار کنند را به کمیته برنامه‌های این شهید ارسال کنند و بعد از بررسی و تصویب در این کمیته با حضور خانواده شهید سلیمانی، این برنامه‌ها در نهایت در شورای فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شود.

فدایی با اشاره به تصمیم شورای فرهنگ ایثار و شهادت برای پیگیری ثبت ملی گلزار شهدای کرمان افزود: در جلسه امروز شورا مصوب شد تمامی موارد مربوط به شهید سلیمانی مثل نامگذاری اماکن، برگزاری یادمان‌ها و دیگر برنامه‌ها در کمیته برنامه‌های شهید سلیمانی در استان بررسی و تصمیم گیری شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایشی تحت عنوان ایثار اجتماعی در استان کرمان گفت: طبق مصوبات قبلی جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت قرار بود با همکاری دانشگاه شهید باهنر این همایش در خردادماه یا آبان ماه امسال برگزار شود و بنیاد شهید سرفصل‌های پژوهشی را برای ارسال مقالات ارائه کند. احمد گروئی ساردو با اشاره به اهمیت ایثار اجتماعی تصریح کرد: اعتقاد داریم ایثار اجتماعی به عنوان نیاز امروزی جامعه ایران است و با مشارکت جامعه دانشگاهی می‌توانیم در این زمینه گام‌های زیادی برداریم.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح یادمان شهید سپهبد سلیمانی تحت عنوان نماد ایثار و شهادت اظهار داشت: تهیه دو مستند از شهید والامقام حاج علی محمدی پور فرمانده گردان رفسنجان و شهید مدافع حرم علی عظیمی را با صدا و سیما در دستور کار داشتیم که خوشبختانه به نتیجه رسیده و ساخت ۵۲ مستند از سرداران شهید استان را نیز در دستور کار داریم.

کد خبر 4918341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha