۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳

رئیس بسیج سازندگی گیلان خبر داد:

فعالیت ۱۳ هزار نفر در قالب گروه های جهادی ایام کرونا در گیلان

فعالیت ۱۳ هزار نفر در قالب گروه های جهادی ایام کرونا در گیلان

رشت- رئیس بسیج سازندگی گیلان گفت: ۱۳ هزار و ۱۹ نفر در قالب هزار و ۶۸ گروه جهادی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان گیلان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد ابراهیمی پیش از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و حضور گروه‌های جهادی، اظهار کرد: از ابتدای شروع این بحران در استان هزار و ۶۸ گروه جهادی فعال شدند.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۱۹ نفر در قالب این گروه‌ها مشغول به خدمات رسانی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف هستند، افزود: از شروع کرونا تاکنون پنج هزار و ۲۵۰ باب مسجد و اماکن عمومی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ نقطه توسط گروه‌های جهادی ضدعفونی و گندزدایی شده است.

رئیس بسیج سازندگی گیلان با اشاره به توزیع ۷۳ هزار بسته اقلام بهداشتی در میان مردم توسط این گروه‌ها، گفت: در حوزه آموزش مسائل بهداشتی نیز به ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش چهره به چهره برای چگونگی مقابله با ویروس کرونا داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۲۸ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی در استان گیلان فعالیت می‌کنند که تاکنون یک میلیون و ۲۰۴ هزار ماسک در این کارگاه‌ها توسط گروه‌های جهادی و خیرین در استان تولید شده است، ادامه داد: ۱۷۸ هزار جفت دستکش نیز توسط گروه‌های جهادی تولید و توزیع شد.

سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه تا قبل از نیمه شعبان ۲۴ هزار بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی در استان توزیع شده است، گفت: با فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه اندازی رزمایش همدلی و مواسات و کمک مومنانه در ایام ماه مبارک رمضان ۱۰۱ هزار و ۹۵۹ بسته معیشتی توسط این گروه‌ها توزیع شده است.

وی از جمع آوری ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک خیران و گروه‌های جهادی در قالب تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی در گیلان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

کد خبر 4918696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha