۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۲

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:

قزوین قابلیت تبدیل شدن به قطب علمی و تحقیقاتی کشور را دارد

قزوین قابلیت تبدیل شدن به قطب علمی و تحقیقاتی کشور را دارد

 قزوین- منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: قزوین با داشتن مراکز بزرگ علمی و شاخصی چون دانشگاه‌های بین المللی امام خمینی، آزاد اسلامی و شتابگر ملی می‌تواند قطب علمی و تحقیقاتی کشور شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موسی خانی ظهر چهارشنبه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست با ابراز خرسندی از اقدامات علمی ارزشمند انجام شده در این دانشگاه گفت: بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی با موفقیت‌های بزرگی که در عرصه رباتیک و تولید محصولات دانش بنیان، خودروی برقی و خورشیدی داشته به یک برند جهانی تبدیل شده که ثبات مدیریت در آن عامل مهمی در موفقیت است.

وی بیان کرد: با وجود نیروهای علمی و تحقیقاتی شاخص در این دانشگاه و دانشجویانی نخبه و کارآمد بسیار امیدواریم از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

سیاهکلی تصریح کرد: این که دانشجویان شما در مسابقات ربوکاپ توانسته اند در مقام اول جهان قرار گرفته و آمریکا و چین را پشت سر بگذارند یک افتخار بزرگ و بیانگر استعدادهای شگرف جوانان استان و کشور است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتظار می‌رود دانشگاه محل تربیت دانشجویانی باشد که بتوانند بعد از تحصیل، ثروت و محصول تولید کنند تا به اشتغال کشور کمک شود.

سیاهکلی اضافه کرد: نیروی انسانی کارآمد و متعهد که بتواند ایده بدهد و به اشتغال و توسعه کشور کمک کند از نیازهای کشور است و دانشگاه‌های ما باید بتوانند در این عرصه حرکت کنند تا خروجی دانشگاه به تولید منجر شود.

وی اظهار داشت: قزوین در حوزه «برندینگ» بسیار ضعیف عمل کرده و ما با همه ظرفیت‌های موجود نتوانسته ایم یک «برندینگ» خوبی ایجاد کنیم تا قزوین را با آن بشناسند و دانشگاه در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: با تشکیل کمیته تخصصی آموزش، تحقیقات و پژوهش در استان انتظار داریم دانشگاهیان به ما کمک کنند تا طرح‌ها و لوایحی را به مجلس ارائه کنیم که کارشناسی شده، به روز و کارآمد باشد تا بتواند مشکلات ما در حوزه علمی را حل کند.

سیاهکلی اضافه کرد: قزوین یک شهر دانشگاهی است و با داشتن مراکز آموزش عالی متعدد بویژه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بین المللی و طرح شتابگر ملی می‌تواند به قطب علمی و تحقیقاتی کشور تبدیل شود.

وی از دکتر موسی خانی به عنوان یک چهره علمی و مدیری توانمند در سطح ملی یاد کرد و گفت: ایده‌های استادان توانمند و اجرایی می‌تواند کمک نمایندگان برای پیشبرد امور باشد و ما نیز در مجلس برای هر گونه همکاری با دانشگاه آزاد آمادگی داریم.


 

کد خبر 4918968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha