۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران:

ساخت و سازهای غیرمجاز در بومهن بیداد می کند

ساخت و سازهای غیرمجاز در بومهن بیداد می کند

پردیس- مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران با اشاره به اینکه بومهن با چالش های جدی مواجه است گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در بومهن بیداد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طاهری نسب ظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار بومهن با اشاره به مشکلات فراوانی که در بومهن وجود دارد اظهار داشت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اجرای پروژه‌های عمرانی در همه مناطق شهر، افزایش امکانات رفاهی، تفریحی، ایجاد مبلمان جدید شهری، رسیدگی به آسفالت معابر، قطع ارتباط واسطه‌ها در مجموعه، ممانعت از توصیه پذیری، استفاده از نیروهای متعهد، توانمند و جوان برای پیشبرد امور، از جمله اقدامات مفیدی است که شهردار جدید می‌تواند در راستای خدمت به مردم مظلوم بومهن و توسعه و شکوفایی شهر به آنها بپردازد.

طاهری‌نسب با اشاره به مؤلفه‌های مدیریت شهری افزود: مدیران شهری باید مدیریت درآمد و هزینه داشته باشند تا هزینه‌هایی که در شهرداری‌ها غیر مؤثر هستند حذف شود.

وی بیان کرد: شهردار باید نگاهی کارشناسانه به مسائل اجتماعی و رفع معضلات اجتماعی از جمله موضوع حاشیه‌نشینی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز داشته باشد که در شهر بومهن به وضوح دیده می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران بیان داشت: یکی دیگر از شاخه‌های مدیریت شهری رفع نگرانی مردم، امیدآفرینی و اطمینان‌بخشی برای شهروندان است که باید به موازات قانون خواسته‌ها و مطالبات مردم را در جهت تسهیل در امورات سرلوحه کارها قرار دهند.

طاهری‌نسب سپس با اشاره به سه رکن مدیریت شهری گفت: شهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر از ارکان مهّم مدیریت در یک شهر محسوب می‌شود که این امر در مدیریت شهری بومهن باید پیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوا ن داشت شوراها در بیشتر مواقع دخالت را به جای نظارت در دستور کار خود قرار داده‌اند که این دخالت‌ها در همه امور و پروژه‌های عمرانی حاکم به وضوح دیده می‌شود و این از نقاط ضعف مدیریت شهری است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: کُنش و واکنش شوراها با شهرداری سبب ساخت و سازهای غیرمجاز می‌شود و این تنش باعث افزایش طبقات ساختمانی غیرمجاز در بیشتر نقاط شهر بومهن از جمله شهرآباد، لوران و خیابان سپاه شده و در شهر بومهن بیداد می‌کند.

طاهری‌نسب در ادامه خطاب به شهردار جدید بومهن گفت: شهر بومهن در حال حاضر دچار چالش‌های جدی است که با درایت و حضور شما در تمام حوزه‌های شهری، عمرانی و مطالبات مردم نیاز به تغییر و تحول دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط موجود کرونایی باعث شده تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و به سمت «هوشمندسازی» که از اولویت‌های شهرسازی است گام برداریم و برنامه مدوّنی را در دستور کار خود قرار دهیم.

کد خبر 4919747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha