۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳

رئیس دامپزشکی شهرستان آوج:

۱۶۰ بازرسی نظارتی توسط دامپزشکی آوج انجام شد

۱۶۰ بازرسی نظارتی توسط دامپزشکی آوج انجام شد

قزوین- رئیس دامپزشکی شهرستان آوج گفت: در راستای تنظیم بازار و کنترل فعالیت اصناف و بهداشت فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان ۱۶۰ مورد بازرسی توسط دامپزشکی انجام شد.

مجید رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج با اعلام آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی این شهرستان گفت: در این طرح مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شهرستان توسط کارشناسان اداره دامپزشکی بازرسی می‌شوند که هدف از این بازدیدها بررسی کیفیت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در خصوص حمل، نگهداری و عرضه این فرآورده‌ها در مراکز عرضه و فروش است.


رحمانی تصریح کرد: در طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی، از تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فراورده‌های خام دامی و رستوران‌ها بازرسی انجام می‌شود و در این راستا در دو هفته آغازین ماه مبارک بیش از ۱۶۰ مورد بازدید صورت گرفته است.

وی گفت: در این بازدیدها بیش از ۳۱ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی ضبط شده و ۵ نفر از افراد به دلیل تخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شده اند.

رحمانی یادآور شد: با تعمیر و بازسازی کشتارگاه سنتی شهرداری آوج با هماهنگی دامپزشکی و نیز افتتاح کشتارگاه سنتی دام بخش آبگرم که با حضور مسئولان شهرستان صورت گرفت از این پس تمامی لاشه‌ها پس از بازرسی و ممهور شدن به مهر دامپزشکی عرضه خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج به مردم توصیه کرد گوشت و مرغ و سایر فراورده‌های خام دامی را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

کد خبر 4921775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha