۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹

رئیس پلیس فتا اردبیل:

عامل هتک حیثیت در فضای مجازی دستگیر شد

عامل هتک حیثیت در فضای مجازی دستگیر شد

اردبیل - رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که عکس‌ پروفایل خانمی را در گروه‌ها و کانال‌های غیراخلاقی منتشر کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی قهرمان طالع بیان کرد: با مراجعه شاکیه و ادعای اینکه عکس‌های پروفایل اکانت پیام‌رسان تلگرام وی توسط شخصی ناشناس در گروه‌ها و کانال‌های غیراخلاقی منتشرشده، پرونده توسط کارشناسان سایبری تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: بنابر اظهارات شاکی وی متأهل بوده و اخیراً شخصی ناشناس اکانت تلگرامش را به‌صورت دوره‌ای و بدون اجازه در گروه‌های مختلف اضافه می‌کرده و او نیز مدام از آن‌ها خارج می‌شده، تا اینکه پیامی را با مضمون درخواست دوستی از فردی ناشناس دریافت می‌کند، که وی بلافاصله موضوع را با همسرش در میان گذاشته و برای حل مشکل پیش‌آمده به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: کارآگاهان سایبری با آنالیز مستندات دیجیتال و اظهارات شاکیه به سرنخ‌هایی رسیده و پس از اقدامات فنی متهم را شناسایی و در نهایت با هماهنگی‌های لازم مظنون پرونده دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

قهرمان طالع گفت: هم‌وطنان عزیز باید توجه داشته باشند که تنظیمات امنیتی هر اپلیکیشنی که استفاده می‌کنند را به‌دقت رعایت و تنظیم نمایند تا مورد سوءاستفاده قرار نگرفته و همچنین عکس‌های شخصی و خصوصی  را در پروفایل خود قرار ندهند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز مشکل به‌هیچ‌وجه اقدام شخصی انجام نداده و سریعاً به پلیس فتا مراجعه و یا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

کد خبر 4923608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha