۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۱۸

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

شناسنامه دار کردن موقوفات از محورهای ترویج فرهنگ وقف است

شناسنامه دار کردن موقوفات از محورهای ترویج فرهنگ وقف است

اردبیل- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: شناسنامه دار کردن موقوفات از محورهای ترویج فرهنگ وقف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده بعدازظهر سه شنبه در جلسه کارگروه مشترک تخصصی ثبتی بیان کرد: یکی از محورهای اساسی ترویج فرهنگ وقف، افزایش بهره‌وری موقوفات و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها در جهت ثبت حقوق موقوفات، احیا و شناسنامه دارکردن آن‌ها است.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم املاک موقوفه را به سمت سرمایه گذاری سوق دهیم تا آثار وقف در جامعه پیدا شود، ابتدا باید این املاک تثبیت شده و دارای سند تک برگ شوند.

حجت‌الاسلام ستوده از زحمات و تلاش مدیریت و پرسنل ثبت اسناد و املاک استان و ادارات تابعه در جهت سند دار نمودن اراضی موقوفه، مساجد و بقاع متبرکه تقدیر و تشکر کرد.

محمدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز بر لزوم ضرورت ارائه نقشه‌های UTM و پیگیری مؤثر نمایندگان از جانب ادارات اوقاف به پیگیری و رفع مشکلات املاک دارای نقشه یا امور ثبتی با استفاده از ظرفیت کاداستر ثبت اسناد و املاک استان و یا هیأت نظارت تاکید کرد.

سلیم پور، مسئول کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز با یادآوری وظایف سازمان‌ها و نهادهای متولی املاک در ارائه نقشه‌های مربوطه و تعامل فی مابین اداره اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک، ضرورت توجه به مقررات حدنگار و تکالیف مجموعه ثبت اسناد و املاک را در این جهت یادآوری و استفاده از ظرفیت سازمان ثبت اسناد و املاک را در مواردی که مورد ابهام بوده یا نیاز به ارشاد از جانب این باشد را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 4924188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha