۵ خرداد ۱۳۸۶، ۱۸:۱۷

/ گزارش پروژه‌های سینمایی در دست تولید /

اسب تولید سینمای ایران همچنان می‌تازد

اسب تولید سینمای ایران همچنان می‌تازد

80 پروژه سینمایی دارای پروانه ساخت از اداره کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای تا پایان هفته اول خردادماه در مراحل مختلف تولید قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد از میان این آثار، مراحل فنی شش پروژه پایان یافته‌، هفت پروژه در مرحله صداگذاری و میکس، 12 پروژه در مرحله تدوین، 10 پروژه در مرحله فیلمبرداری و 45 پروژه در مرحله تدارکات هستند.

پروژه هایی که در گزارش تولید لحاظ شده اند از اداره کل ارزشیابی و نظارت بر سینمایی حرفه ای معاونت سینمایی وزارت‌ ارشاد پروانه ساخت دارند و شامل فیلم های بلند ویدیویی یا تلویزیونی نمی شوند. پروژه هایی هم که عناوین آنها در این فهرست نیامده مشمول طبقه بندی مراحل پنجگانه (تدارکات، فیلمبرداری، تدوین، صداگذاری و آخرین مراحل فنی) نیستند.

ـ مراحل فنی فیلم های "انتهای زمین" ابوالفضل صفاری، "نسکافه داغ داغ" علی قوی‌تن، "بازی کلاغ پر" شهرام شاه حسینی، "آینه" سیامک شایقی و "به همین سادگی" رضا میرکریمی و "غیرمنتظره" محمدهادی کریمی پایان یافته است.

بازی کلاغ پر

"انتهای زمین" درباره مردی میانسال است که 20 سال پیش پای پیاده از شمال ایران به جنوبی ترین منطقه کشور آمده و در کنار سواحل دریای عمان به صورت بدوی و دور از مردم زندگی می کند. حجت الله داداشی، مسعود مهرگان و نیلوفر ادیب پرور  بازیگران "انتهای زمین" هستند.

"نسکافه داغ داغ" داستان زنی جوان به نام نیکا است که به گویندگی برنامه های عروسکی علاقه دارد، اما همسرش که یک کارخانه عروسک سازی را اداره می کند با او مخالف است. نیکا با کمک استاد خود دست به ترفندهایی می زند و ماجراهای شیرینی می آفریند. خسرو شکیبایی، یکتا ناصر و افسانه چهره آزاد بازیگران فیلم هستند.

"بازی کلاغ پر" داستان جوانی به نام رضا است که در تعقیب عشق از دست رفته راهی شمال می شود، اما شب ها نمی‌تواند بخوابد و صداهای عجیبی می‌شنود. محمدرضا گلزار، مهناز افشار، حسام نواب صفوی و اکبر عبدی بازیگران "بازی کلاغ‌پر" هستند.

"آینه" مضمونی پلیسی و اجتماعی دارد و داستان یک روز از زندگی افسر مجرب اداره آگاهی را بیان می کند. همسر این افسر مدیر یک مدرسه است و این زوج درگیر پرونده سرقت عتیقه از یک خانواده می شوند. دانیال حکیمی، فریبا کامران، کاوه کاویان و سعید ابراهیمی فر در این فیلم بازی می کنند.

"به همین سادگی" داستان زندگی زنی به نام  طاهره و دغدغه های روزمره اوست. فردا برای همسرش امیر روزی مهم است. او که در یک مسابقه بین المللی معماری شرکت کرده، باید در رقابت با شرکت های خارجی موفق شود. طاهره دنبال ایجاد محیطی آرام در خانه است، اما به خاطر سفر دخترشان و مجلس عروسی همسایه زن با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود. هنگامه قاضیانی، مهران کاشانی، نیره فراهانی و بهنوش صادقی در فیلم بازی می‌کنند.

"غیرمنتظره" روایتگر داستان زندگی شخصی یک مانکن است که دچار مشکلات ریز و درشت می شود. هانیه توسلی، شهاب حسینی، سودابه بیضایی، مهرداد ضیایی و دانیال عبادی از بازیگران فیلم هستند.

ـ پروژه های "در مه بخوان" فریدون حسن پور، "خواستگار محترم" داود موثقی، " گزارش مریم" اسماعیل براری، "جعبه موسیقی" فرزاد موتمن، "آتشکار" محسن امیریوسفی، "تسویه حساب" تهمینه میلانی و "خواب لیلا" مهرداد میرفلاح در مرحله میکس و صداگذاری به سر می‌برند.

"خواستگار محترم" فیلمی کمدی درباره پیرمردی به نام احمد مرادی است که بعد از 40 سال زندگی در فرانسه به ایران بازمی گردد و با عشق دوران جوانی اش اختر رو به رو می شود. همین سرآغاز بروز اتفاقاتی است. فرهاد آئیش، محمدرضا شریفی نیا، گوهر خیراندیش، نگین صدق گویا و مرضیه خوش تراش بازیگران فیلم هستند.

"گزارش مریم" سفر اجباری دختری جوان همراه پدرش به جنوب کشور را روایت می کند. این دختر در شهرهای جنوبی دفترچه خاطرات دختری را پیدا می‌کند که سال ها پیش نوشته شده و دنبال خاطرات دفترچه می‌رود. فرامرز قریبیان، نیلوفر محبی، علیرضا اوسیوند، رضا فیاضی، لیلا بوشهری، عطیه غبیشاوی و صدرالدین حجازی بازیگران این فیلم هستند.

"جعبه موسیقی" مضمونی دینی دارد. قصه درباره پسربچه ای است که بر اساس یک اتفاق با فرشته ای آشنا می شود و این آشنایی ماجراهایی به همراه دارد. رامبد جوان، نیکی کریمی، شاهرخ فروتنیان، ارسلان قاسمی، جمشید گرگین، نگار جواهریان و داریوش اسدزاده نقش های اصلی را ایفا می کنند.

"آتشکار" درونمایه ای اجتماعی و طنز دارد. در این فیلم زندگی یک کارگر آتشکار به تصویر کشیده می شود که تردید در انجام یک کار مهم او را با روح پدرش درگیر می کند. در این فیلم از حضور نابازیگران استفاده شده و حمید فرخ نژاد تنها بازیگر حرفه ای آن است.

"تسویه حساب" اثری اجتماعی در مورد وضعیت زنان جامعه و علل بزهکاری آنهاست. مهناز افشار، لادن مستوفی، شهره لرستانی، السا فیروزآذر، بهاره افشاری، اکبر عبدی، سیاوش تهمورث و رضا عطاران بازیگران اصلی فیلم هستند.

"خواب لیلا" در ژانر وحشت و دلهره قرار دارد و داستان دختری 26 ساله را روایت می کند که به تنهایی در خانه موروثی پدر و مادرش زندگی می کند و مورد حمله های وحشیانه دختری شش ساله با قدرتی خارق العاده قرار می گیرد. فاطمه معتمد آریا، لیلا زارع، پژمان بازغی، فرخ نعمتی و محسن قاضی مرادی بازیگران فیلم هستند.

ـ فیلم های "این سه زن" منیژه حکمت، "بازی خطرناک" حسن هدایت، "رفیق بد" عباس احمدی مطلق، "تنها دو بار زندگی می کنیم" بهنام بهزادی، "همیشه پای یک زن در میان است" کمال تبریزی، "زن دوم" سیروس الوند، "استشهادی برای خدا" علیرضا امینی، "باد در علفزار می پیچد" خسرو معصومی، "حس پنهان" مصطفی رزاق کریمی، "شمع و آیینه" محمد درمنش، "ستایش" محمدرضا رحمانی و "تیغ‌زن" علیرضا داودنژاد در مرحله تدوین هستند.

"این سه زن" اثری اجتماعی در خصوص بیان بخشی از مشکلات زنان جامعه است و شرایط زندگی سه نسل از زنان جامعه را روایت می کند که یکدیگر را گم کرده اند و در جستجو برای یافتن پیوندهای گمشده میان گذشته، حال و آینده هستند. نیکی کریمی، پگاه آهنگرانی، مریم بوبانی، نازنین احمدی، بابک حمیدیان، مهرداد ضیایی، احمد ساعتچیان، آتیلا و ستاره پسیانی بازیگران این فیلم هستند.

"بازی خطرناک" اثری پلیسی و اجتماعی محسوب می شود و داستان آن درباره یک کارآگاه خصوصی است که برای انجام کاری به خرمشهر می رود و بر اثر یک اتفاق وارد ماجرایی جنایی می شود که سرانجام به توطئه ای برای نابودی پالایشگاه می رسد. احمد نجفی، زیبا بروفه، بهرام ابراهیمی و مصطفی راد در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

"رفیق بد" اثری طنزآمیز است و داستان آن درباره دوستی های ماندگار کمیاب است. پول می تواند یکی از عوامل مهم جدایی دوستان از یکدیگر باشد، اما خاطرات مشترک می تواند تمام بدی ها را کنار بزند و شور و شوق دوستی را بازگرداند. حمید جبلی، ایرج طهماسب، هما روستا، ژاله صامتی و ریما رامین فر بازیگران فیلم هستند.

"همیشه پای یک زن در میان است" روایتگر زن و شوهری جوان است که به رغم یک ازدواج عاشقانه کارشان به طلاق خصمانه رسیده و در این میان پای افراد زیادی به ماجرا باز می شود. حبیب رضایی، گلشیفته فراهانی، مهران مدیری، رضا کیانیان، آهو خردمند، اسماعیل خلج و حسین معجونی در این فیلم بازی می کنند.

"زن دوم" داستان زندگی عاشقانه مهتاب است که با رسیدن خبری به بحران کشیده می‌شود، آدم‌هایی از گذشته فراموش شده هر کدام پا به ماجرا می‌گذارند که هر یک تعریفی متفاوت از عشق و حق با خود آورده‌اند. حادثه بر همه چیز سایه می‌افکند. بهرام و مهتاب در موقعیت انتخابی دشوار قرار می‌گیرند. نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، امیر آقایی، آناهیتا نعمتی، سحر زکریا و مهتاج نجومی بازیگران فیلم هستند.

"استشهادی برای خدا" در ژانر معناگرا قرار دارد. داستان فیلم درباره فردی است که پس از 20 سال به زادگاهش بازمی گردد تا همسر سابق خود را پیدا کند. فیلم کنکاش این شخصیت را به تصویر می کشد. جمشید هاشم پور، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، سروناز مستوفی، علی سرابی و هاله گرجی بازیگران اصلی فیلم هستند.؟

"باد در علفزار می پیچد" سومین قسمت از سه گانه معصومی است که زندگی دختر جوانی به نام شوکا را روایت می کند که به علت فقر خانواده مجبور می شود به ازدواج با پسری عقب افتاده تن دهد تا کمی از بار مشکلات خانواده کم شود. الناز شاکردوست، حسین عابدینی، رضا ناجی، جمال اجلالی، مائده طهماسبی و مهران رجبی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

"حس پنهان" اثری اجتماعی و عاشقانه درباره تنهایی و نداشتن ارتباط عمیق و ماندگار میان انسان های جامعه امروز است. زندگی زوج جوانی به نام امیر و سیمین با ورود یک زن دستخوش دگرگونی می شود. محمدرضا فروتن، مهتاب کرامتی، نیوشا ضیغمی، حامد بهداد، آتیلا پسیانی، شهره لرستانی و سپیده علامه در این اثر بازی می کنند.

"شمع و آیینه" اثری اجتماعی است. مهوش بازیگر و ستاره سینمای قبل از انقلاب پس از سال ها فرار و دوری از کشور به وطن بازمی گردد. بعضی از آدم های دیروز و امروز از مهوش باوری در ذهن دارند که همواره او را آنگونه می خواهند. نسرین مقانلو، محمدرضا داودنژاد، مجید مشیری، هوشنگ توکلی، محبوبه بیات، آرزو افشار و آزاده ریاضی بازیگران فیلم هستند.

"ستایش" اثری در ژانر ملودرام اجتماعی است و زندگی آرام و بدون سر و صدای مادر و دختری را به تصویر می کشد که با ورود غریبه ای این آرامش به هم می ریزد. حسن پورشیرازی، حسین محجوب و مریم کاویانی نقش های اصلی را بر عهده دارند.

"تیغ زن" درباره دختر و پسری است که به هم علاقه داشته اند و پس از 20 سال همدیگر را می بینند در حالی که دلبستگی های آنها نسبت به گذشته تفاوت کرده است. رضا عطاران، لادن مستوفی، رضا داودنژاد، علی صادقی، مهرداد نوذری و فرزانه ارسطو بازیگران فیلم هستند.

ـ "فرزند صبح" بهروز افخمی، "صد سال به این سال ها" سامان مقدم، "کارناوال مرگ" رضا اعظمیان، "محیا" اکبر باباعلی خواجویی، "یه ذره امید" محمدعلی طالبی، "مجرم" اصغر نصیری، "آواز گنجشک ها" مجید مجیدی ، "مصاحبه" بهرام کاظمی و "ملک سلیمان" شهریار بحرانی و "انعکاس" رضا کریمی در مرحله فیلمبرداری قرار دارند.

"فرزند صبح" که مرحله ساخت آن از حدود سه سال پیش آغاز شده و با وقفه های مکرر و طولانی پیش می رود، بخشی از زندگی حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به تصویر می کشد. هدیه تهرانی، آتیلا پسیانی، عبدالرضا اکبری، محمدرضا شریفی نیا، هادی حیدری و کودک خردسال آرمان ایرانپور تعدادی از بازیگران فیلم هستند.

"صد سال به این سال ها" به سه دهه زندگی یک زن میانسال می پردازد. فاطمه معتمدآریا، پرویز پرستویی و رضا کیانیان بازیگران فیلم جدید سامان مقدم هستند.

کد خبر 492479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha