۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۵۹

استاندار گلستان:

مطالعات خط آهن اینچه برون- شاهرود توسط بخش خصوصی انجام می شود

مطالعات خط آهن اینچه برون- شاهرود توسط بخش خصوصی انجام می شود

گرگان- استاندار گلستان گفت: مطالعات خط آهن اینچه برون- شاهرود توسط بخش خصوصی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق شناس در سی و یکمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اظهارکرد: بخش خصوصی مطالعات خط آهن اینچه برون_گنبد_آزادشهر_شاهرود را با استفاده از ظرفیت مشاوران شرکت زیر ساخت, انجام خواهد داد و پس از آن پروژه آغاز می‌شود.

وی افزود: ایجاد این خط آهن مسیر ترانزیت را حداقل ۵۰۰ کیلومتر نزدیک تر می‌کند و این برای تبادل کالا در داخل و خارج از کشور مفید است.

حق شناس اضافه کرد: توافقات صورت گرفته بین جمهوری اسلامی و ترکمنستان به گونه است که طی هفته‌های آتی امکان تبادل کالا از مرز اینچه برون با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی وجود خواهد داشت و بازرگانان می‌تواند فعالیت‌های تجاری خود را پس از شیوع ویروس کرونا از سر گیری کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: در سال گذشته ۱۴۰ میلیون دلار صادر و ۷۰ میلیون دلار واردات از مرز اینچه برون انجام شده که باید تلاش کنیم با توجه به مزیت‌های استان تبادلات بازرگانی را در سال جاری افزایش دهیم.

وی با اشاره به وجود کارخانه‌های شالیکوبی در استان یادآور شد: بهسازی و مدرن سازی واحدهای شالیکوبی بلامانع است و واحدها یک سال برای این اقدام فرصت دارند.

حق شناس گفت: تلاش داریم با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی و بخش کشاورزی صنایع تبدیلی را در استان توسعه دهیم تا کالاها بصورت فرآوری شده از استان صادر شوند و ارزش افزوده محصولات در استان باقی بماند.

وی هدف شورای گفتگو را افزایش نقش بخش خصوصی و کاهش نقش بخش دولتی دانست و خاطرنشان کرد: در ارائه پروژه‌های عمرانی نیمه کاره به بخش خصوصی محدودیتی وجود ندارد و چنانچه متقاضی وجود داشته باشد همکاری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 4928053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha