۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۲۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا چالش کشور/ ضعف در بدنه سازمان بازرسی

مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا چالش کشور/ ضعف در بدنه سازمان بازرسی

شاهرود- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مفاسد اقتصادی و قاچاق چالش مهم کشور است، گفت: قاچاق متاسفانه به تولید ملی آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند که باید جلوی آن را گرفت.

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قرائت گزارش مجلس درباره تحقیق و تفحص از سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف، بیان کرد: خلاصه این تحقیق و تفحص که توسط بنده در مجلس قرائت شد به مقوله قاچاق و مفاسد اقتصادی و ضرورت مقابله با آنها به مثابه یکی از چالش‌های کشور می‌پردازد.

وی با بیان اینکه مقابله با قاچاق می‌بایست دارای ساز و کاری باشد که همه معیارها و ابعاد از جمله اقتصادی، سیاسی، قضائی، اجتماعی و… در آن لحاظ شود چرا که قاچاق یک پدیده چند وجهی است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص مجلس نشان داد که در این زمینه دستگاه‌ها به ۴۰ تکلیف خود عمل نکرده و ۷۰ تکلیف را به صورت ناقص انجام داده‌اند، بیان کرد: باید بتوان از رئیس جمهور و وزرای مربوطه در زمینه اقداماتشان سوال کرد که چرا این تکالیف قانونی عمل نشده است.

فقدان کارگروه پایش عملکرد در حوزه قاچاق در بدنه سازمان بازرسی

حسینی شاهرودی بیان کرد: مسئولانی که نسبت به تکالیف قانونی خود در مبارزه با قاچاق کوتاهی کرده‌اند، اعمال نظارت و اعمال قانون خواهند شد همچنین می‌بایست به وضعیت ضعف عملکرد و استنکاف دستگاه‌ها از انجام تکالیفی که قانونی در مقابله با قاچاق بر دوششان نهاده، رسیدگی جدی کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون خلاهایی در زمینه مقابله با قاچاق وجود دارد، بیان کرد: از جمله مسائلی که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس به آن اشاره شد، عدم وجود کمیسیون مبارزه با قاچاق در مجلس، کارگروه تخصصی پیشگیری و مقابله با قاچاق ذیل کمیسیون اقتصادی و فقدان کارگروه پایش عملکرد در حوزه قاچاق در بدنه سازمان بازرسی کشور، هستند.

عضو خانه ملت گفت: نیاز به بازطراحی نقش ستادی شورای دستگاه‌های نظارتی کشور در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز که از جمله مشکلات و چالش‌های جدی اقتصادی کشور است، در گزارش تحقیق و تفحص مجلس عنوان شده که امیدواریم این گزارش بتواند راهی به سوی کاهش قاچاق و مفاسد اقتصادی باشد.

کد خبر 4928122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha