۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶

رئیس فدراسیون کشتی:

اطلاعات مربیان کشتی باید به روز رسانی شود

اطلاعات مربیان کشتی باید به روز رسانی شود

کرج - رئیس فدراسیون کشتی گفت: نباید اجازه دهیم که هیچ مربی بدون تمدید کارت خود مربی گری کند و باید اطلاعات آنها در انستیتو کشتی کشور بروز رسانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر بعد از ظهر چهارشنبه در جریان برگزاری مجمع سالیانه هیئت کشتی استان البرز، اظهار کرد: در دهه هفتاد یک میلیون کشتی گیر بیمه شده بودند در حالی که این جمعیت در اواخر دهه ۹۰ به ۴۵ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به راه اندازی دایره طلایی در استان‌های کشور به منظور تقویت کشتی ملی، گفت: باید در مدارس کانون‌هایی را برای جذب جوانان به ورزش کشتی راه اندازی کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه نباید برای هر قهرمان المپیک و جهان کارت مربی گری صادر شود، افزود: دلیلی ندارد که هر قهرمان ورزش کشتی بتواند مربی خوبی شود، اگر قرار باشند سرمربی، مربی و یا کمک مربی بشود باید ابتدا نخست در کلاس‌های مربی شرکت کند.

دبیر با بیان اینکه اگر جامعه آماری کشتی یک میلیون نفری شود آن زمان قهرمان جهان می‌شویم، گفت: ارزش یابی هئیت های کشتی را می‌خواهیم تغییر دهیم.

وی تاکید کرد: در ارزش یابی های جدید برای هئیت های کشتی از هئیت هایی که ورزشکار دوپینگی داشته باشند امتیاز کم می‌شود یا هئیت هایی که نتوانند مدیریت لازم را اعمال کنند که تا کشتی گیران نوجوان و جوان آنها وزن کم نکنند نیز از امتیازشان کاسته می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه کشتی از شهرها بیرون رفته و اکنون در دل روستاهای استان‌ها ریشه دوانده است، عنوان کرد: در این خصوص باید اشاره کرد که اکنون نسبت جمعیت شهری کشتی به روستایی آن عدد ۷۳ به ۲۷ درصد است.

وی در مورد صدور کارت مربیان کشتی نیز توضیح داد: نباید اجازه دهیم که هیچ مربی بدون تمدید کارت خود مربی گری کند و باید اطلاعات آنها در انستیتو کشتی کشور بروز رسانی شود.

کد خبر 4930887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha