۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست گیلان:

کشف ۲۰۰ مورد تخلف زیست محیطی در گیلان/۳ قبضه سلاح شکاری کشف شد

کشف ۲۰۰ مورد تخلف زیست محیطی در گیلان/۳ قبضه سلاح شکاری کشف شد

رشت- فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست گیلان با اشاره به کشف ۲۰۰ مورد تخلف زیست محیطی در استان، گفت: ۳۶ قبضه سلاح شکاری کشف شد.

ساسان اکبرپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان محیط زیست، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ مورد تخلف زیست محیطی از سوی مأموران یگان حفاظت از محیط زیست استان گیلان شناسایی شده است.

وی به ارجاع پرونده متخلفان زیست محیطی به مراجع قضائی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۳۶ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز اعم از گلوله زنی، پنج تیر، دولول و تکلول از متخلفان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به جمع آوری بیش از ٣ هزار مورد ادوات و تجهیزات شکار و صید غیرمجاز در مناطق استان، گفت: این ادوات شامل تور زیر آبی، تور سالیک، تور لاکش، قلاب ماهیگیری، قایق پارویی، پره صیادی، تور رودخانه‌ای، تیوپ صیادی، تور نامرئی و سایر موارد بوده است.

اکبری پور در ادامه همچنین به برخورد قاطع با تصرف‌های غیرمجازی اراضی ملی در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: بیش از ١١ هکتار از اراضی ملی طبیعی استان گیلان که توسط افراد سود جو مورد تعرض و دست اندازی قرار گرفته بود با اقدامات مجموعه یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان رفع تصرف شد.

وی تأکید کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان به منظور حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش استان با حمایت کامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی با شتاب و جدیت بیشتر، تعقیب متخلفین و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی را ادامه خواهند داد.

کد خبر 4934509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha