۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹

تقویم جامع گردشگری منطقه کاشان رونمایی شد

تقویم جامع گردشگری منطقه کاشان رونمایی شد

کاشان - تقویم جامع گردشگری منطقه کاشان با حضور مدیران و مسئولین محلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقویم جامع گردشگری بعدازظهر پنج شنبه منطقه کاشان با حضور مدیران و مسئولین محلی رونمایی شد.

در این مراسم فرماندار کاشان با اشاره به تدوین تقویم جامع گردشگری کاشان اظهار داشت: در بازدید معاون وزیر کشور از کاشان و اطلاع از تدوین این تقویم به پیشنهاد معاون وزیر قرار شد روزهایی را به نام روستاهای کاشان داشته باشیم.

علی اکبر مرتضایی با بیان اینکه قرار است مثلث طلایی گردشگری بین مناطق کاشان، آران و بیدگل و ابیانه در منطقه ایجاد شود، ابراز داشت: نمونه‌ای از این مثلث گردشگری در کشور هندوستان نیز وجود دارد که باعث شده است گردشگران با استفاده از ظرفیت‌های نقاط این منطقه گردشگری ضمن افزایش اشتغال باعث رونق اقتصادی نیز می‌شوند.

وی با اشاره به تهیه و تدوین تقویم جامع گردشگری کاشان تصریح کرد: این تقویم گام مؤثری در توسعه گردشگری منطقه و نقش مهمی معرفی جاذبه‌های گردشگری سه شهرستان کاشان، آران و بیدگل و نطنز دارد.

کاشان یکی از هدف‌های اصلی گردشگری توریست‌های خارجی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه کاشان یکی از هدف‌های اصلی گردشگری به خصوص توریست‌های خارجی در ایران است، خاطرنشان کرد: البته میزان اقامت گردشگران در کاشان به طور متوسط کمتر از دو روز است که ین مقدار برازنده شهر تاریخی و فرهنگی کاشان نیست و باید با انجام تمهیداتی این عدد را افزایش داد.

مهران سرمدیان با بیان اینکه یکی از اهداف تهیه و تدوین تقویم جامع گردشگری، افزایش اقامت گردشگران در کاشان است، افزود: گردشگران با استفاده از این تقویم در طول ماه‌ها و روزهای سال می‌توانند از جاذبه‌های مختلف گردشگری منطقه کاشان استفاده کنند.

ظرفیت‌های منطقه کاشان در توسعه گردشگری مذهبی در ایران کم نظیر است

وی ظرفیت‌های منطقه کاشان در توسعه گردشگری مذهبی و آئینی را در ایران کم نظیر و حتی بی نظیر دانست و گفت: گردشگران فرهنگی با استفاده از تقویم جامع گردشگری کاشان که به این شکل برای اولین بار در ایران تنظیم می‌شود قادر به استفاده از ظرفیت‌های مختلف توریستی کاشان هستند.

کد خبر 4936323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha