۹ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۷

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران خبر داد:

عملیات امداد زمینی و هوایی برای نجات خانم۳۴ساله در ارتفاعات دربند

عملیات امداد زمینی و هوایی برای نجات خانم۳۴ساله در ارتفاعات دربند

تهران- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران از عملیات امداد زمینی و هوایی نجاتگران این جمعیت برای نجات خانم کوهنورد ۳۴ ساله که در ارتفاعات دربند سقوط کرده بود خبر داد.

ابراهیم تاجیک نوری عصر جمعه در گفتگو با خبرنگار مهر، از عملیات امداد زمینی و هوایی نجات گران این جمعیت برای نجات خانم کوهنورد ۳۴ ساله که در ارتفاعات دربند سقوط کرده بود خبر داد.

تاجیک نوری در تشریح این حادثه گفت: در پی حادثه‌ای که در ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز جمعه نهم خرداد ماه که از تلفن ۱۱۲ هلال احمر استان تهران مبنی بر سقوط بانوی کوهنوردی ۴۵ ساله در ارتفاعات دربند تهران به علت پارگی طناب کوهنورد و سقوط از ارتفاع به این مرکز اعلام شد، بلافاصله سه تیم عملیاتی جستجو و نجات از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند در شهرستان شمیرانات به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از رسیدن تیم‌های اعزامی به مصدوم مشخص شد این خانم در حین کوهنوردی و پاره شدن طناب حمایت وی، از ارتفاعی سقوط می‌کند که دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه ستون فقرات و پا شده است که اقدامات درمان اولیه و تثبیت فیزیکی برای مصدوم انجام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران بیان داشت: به علت صعب العبور بودن مسیر و نیاز به انتقال فوری مصدوم به مرکز درمانی، درخواست امداد هوایی از سازمان امداد و نجات گردید که پس از انتقال وی به منطقه‌ای مناسب جهت عملیات نجات هوایی، بالگرد به همراه تیم واکنش سریع هلال احمر استان به منطقه اعزام و مصدوم را پس از ورود به بالگرد، در ساعت ۱۴ به بیمارستان میلاد تهران انتقال دادند.

کد خبر 4936917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha