۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

آزمون‌ پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

آزمون‌ پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: آزمون‌های پایه‌های دوازدهم و نهم تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از بیست و هفتم اردیبهشت ماه و همزمان با بازگشایی مجدد مدارس، تعدادی از دانش آموزان به صورت روزانه برای رفع اشکال به مدارس محل تحصیل خود مراجعه کرده اند، اظهار کرد: در کلاس‌های رفع اشکال، اغلب دانش آموزانی شرکت کردند که به اینترنت دسترسی نداشتند یا به هر طریقی امکان استفاده از آموزش‌های مجازی برای آنها فراهم نبود.

وی ادامه داد: در هفته نخست بازگشایی مدارس به صورت میانگین بالغ بر ۶.۵ درصد از دانش آموزان استان البرز در کلاس‌های رفع اشکال شرکت کرده اند، این تعداد از دانش آموزان از پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی و در سطح روستاها و شهرهای مختلف استان بوده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در حال حاضر نیز معاونت‌های آموزش متوسطه و آموزش ابتدایی در سطح اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و همچنین ادارات آموزش و پرورش مناطق مختلف در حال بررسی و ارزیابی تأثیر این آموزش‌ها و رفع اشکال به صورت حضوری هستند.

آزمون‌های پایه‌های دوازدهم و نهم تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد قاسمی افزود: در بحث بازگشایی مدارس در بازه کنونی هدف مهم جبران عقب ماندگی تحصیلی آن دسته از دانش آموزانی بوده است که فرصت استفاده از آموزش‌های مجازی را نداشتند و یا در برخی سرفصل‌های دروس اشکالات درسی داشتند که باید به صورت حضوری و با ذکر نکات کافی از سوی معلم به آنها پاسخ داده شود.

وی بیان کرد: پایین بودن درصد حضور دانش آموزان در کلاس‌های رفع اشکال می‌تواند نشان از این باشد که تعداد قابل توجهی از آنها توانسته اند به خوبی از آموزش‌های مجازی، تلویزیونی و شبکه شاد استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در بخش دیگری در خصوص برگزاری آزمون‌های مقاطع مختلف تحصیلی نیز گفت: طبق اعلام قبلی آزمون‌های پایه‌های دوازدهم و نهم تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: علاوه بر پایه‌های نهم و دوازدهم برای سایر مقاطع تحصیلی دورهای اول و دوم متوسطه نیز اگر شورای یک مدارس تشخیص دهد که در یک درس خاص نیاز به برگزاری آزمون حضوری است و از طرفی به لحاظ محیطی و فیزیکی شرایط برگزاری آزمون از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در برابر بیماری کرونا در این مدارس فراهم باشد، می‌توانند به صورت حضوری آن آزمون را برگزار کنند.

تعیین نمرات پایه‌های مختلف تحصیلی دوره اول و دوم ابتدایی مانند سال‌های گذشته توصیفی و برآیندی از مجموعه عملکرد کلاسی دانش آموز با محوریت معلم است وی در خصوص دیگر روش‌های لحاظ شده برای درج نمرات پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم متوسطه نیز توضیح داد: برگزاری آزمون‌های غیرحضوری، لحاظ کردن برآیند نمرات سالیانه و همچنین در نظر گرفتن فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سنجش نمرات پایان سال تحصیلی از دیگر روش‌هایی است که تصمیم گیری در مورد آن به شورای مدارس سپرده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در مورد تعیین نمرات پایه‌های مختلف تحصیلی دوره اول و دوم ابتدایی نیز ارزشیابی همانند سال‌های گذشته توصیفی و برآیندی از مجموعه عملکرد کلاسی دانش آموز با محوریت معلم است.

قاسمی با اشاره به اینکه درباره کلاس اولی‌ها حساسیت بیشتری وجود دارد، تاکید کرد: در دستورالعمل یک بند خاص برای آنها در نظر گرفته شده تا علاوه بر ارزیابی که معلم انجام می‌دهد و این ارزیابی باید به صورت کتبی باشد تا دانش‌آموز بتواند حروف را بنویسد و بشناسند، مدیر مدرسه هم باید آن را تأیید کند.

وی همچنین تاکید کرد: هر زمان معلمان ابتدایی تشخیص دهند یادگیری دانش‌آموزان به اتمام رسیده است، می‌توانند نتایج ارزشیابی را در کارنامه آن‌ها ثبت کنند.

کد خبر 4937444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha