۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

خسارت کرونا به کشاورزی لرستان/گُل‌های امحا شده و صنعت مرغ ورشکسته

خسارت کرونا به کشاورزی لرستان/گُل‌های امحا شده و صنعت مرغ ورشکسته

خرم‌آباد- شیوع بیماری کرونا به سه فعالیت حوزه کشاورزی لرستان شامل صنعت مرغ، گلخانه‌ها و صنعت گاوشیری آسیب زد به طوری که مسئولان از خسارت ۵۲ میلیاردی در این حوزه خبر می‌دهند.

نامدار صیادی معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خسارت‌های بیماری کرونا بر حوزه کشاورزی لرستان، اظهار داشت: سه نوع فعالیت حوزه کشاورزی استان بر اثر شیوع این بیماری آسیب دید.

خسارت کرونا به صنعت مرغداری

وی با بیان اینکه مرغداری‌های استان در اثر این بیماری آسیب دیدند، عنوان کرد: به ازای هر مرغ که به بازار آمد بین دو تا سه هزار تومان خسارت وارد شده است و یک مرغدار، مرغ خود را دو تا سه هزار تومان زیر قیمت و حتی هزینه تمام شده به فروش رساند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه دولت از طریق شرکت پشتیبانی امور دام ۷۰۰ تن مرغ را از مرغدار در استان خریداری کرد، بیان داشت: با این اقدام توانستیم مقداری کمک به بازار مرغ استان داشته باشیم، قبلاً سایز مرغ خریداری شده از مرغدار در چنین شرایطی برای تعادل بازار، هزار و ۸۰۰ گرم بود ولی الان بر اساس مصوبه تنظیم بازار استان این سایز و وزن مرغ خریداری شده تا دو هزار و ۲۰۰ گرم ارتقا پیدا کرد.

گُل‌هایی که امحا شد

صیادی با اشاره به خسارت کرونا به گلخانه‌های استان، بیان داشت: گلخانه‌ها، به خصوص آنهایی که گل و گیاه تولید می‌کردند دچار خسارت شدید شدند.

وی با تاکید بر اینکه آنهایی که گل تولید می‌کردند به خاطر اینکه محدودیت در انتقال گل‌های تولید شده داشتیم، آسیب جدی دیدند، افزود: همه این گل‌ها برداشت و در نهایت امحا شدند.

خسارت ۵۲ میلیارد تومانی به حوزه کشاورزی

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه همچنین صنعت گاو شیری لرستان بر اثر شیوع این بیماری دچار خسارت شد، ادامه داد: مصرف و تقاضا برای مصرف شیر پایین آمد و هر کیلو شیر حدود ۲۰۰ تومان کاهش قیمت را داشتیم.

صیادی، بیان داشت: در مجموع خسارت مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و صنعت گاو شیری استان حدود ۵۲ میلیارد تومان خسارت دیدند.

احتمال پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

وی با تاکید بر اینکه تا چند وقت پیش بر اساس مصوبه هیئت دولت فعالیت‌های بخش کشاورزی برای جبران کمکی در نظر گرفته نشده بود، افزود: طی چند روز گذشته مصوبه‌ای برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شد تا به این سه فعالیت خسارت دیده کمک لازم صورت گیرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: شکل کمک مشخص نیست اما به طور قطع تسهیلات ارزان قیمت در این رابطه پرداخت می‌شود.

کد خبر 4938093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha