۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۸

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

پیام های امام راحل بار دیگر برای مردم کشور های جهان تداعی شد

 پیام های امام راحل بار دیگر برای مردم کشور های جهان تداعی شد

خمین- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز پس از گذشت ۳۱ سال از رحلت امام خمینی (ره) پیام های نورانی ایشان در کشورهای آمریکایی و اروپایی با بازتاب فراوان و گسترده همراه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام راحل در خمین اظهار کرد: خداوند منان را سپاسگزاریم که با گذشت ۳۱ سال از ارتحال امام خمینی (ره) توانستیم امسال در شرایط بیماری کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بار دیگر مراسم بزرگداشت رحلت ایشان را با حضور تمامی خدمتگزاران، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار کنیم.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت ۳۱ سال از رحلت امام خمینی (ره) پیام‌های نورانی ایشان را در کشور آمریکا، واشنگتن، نیویورک و مناطق مختلف اروپا شاهد هستیم و آثار اسلام و انقلاب اسلامی که احیاگر راه انبیا، اولیا و شهیدان، مکتب اهل بیت (ع)، تاسوعا و عاشورا، مکتب حضرت فاطمه (س)، غدیر و انتظار است، در دنیا قابل مشاهده است.

تاریخ ننگین برده داری در آمریکا

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ماهیت جنون آمیز و جنایتکار آمریکایی‌ها از اول تأسیس آمریکا اظهار کرد: تاریخ برده داری در غرب در ۴۰۰ سال گذشته بسیار ننگین، وحشتناک و غم بار است.

وی عنوان کرد: بنا به صحبت‌های یکی از دموکرات‌های حزب آمریکا که از گردونه رقابت خارج شده است، در این کشور ۴۰۰ نفر مالک سه هزار میلیارد دلار سرمایه آمریکا هستند، ۵۰ میلیون نفر زیر خط فقر و ۱۵ میلیون نفر در خیابان‌ها و پیاده روها می‌گذرانند.

دری نجف آبادی با اشاره به نقش آمریکا در کاپیتولاسیون اظهار کرد: در اواخر مهر و آبان سال ۴۳ امام راحل هنگام دستگیری در خصوص آمریکا فرمودند «آمریکا از شوروی بدتر، شوری از آمریکا بدتر، هر دو اینها از انگلیس بد تر و انگلیس از آن دو بدتر است.»

وی گفت: در آن زمان کسی از واقعیت ماجرای کاپیتولاسیون اطلاعی نداشت و آزادی سیاسی و نظامی مستشاران آمریکایی در ایران وجود داشت به طوری که اگر مراجع ما را زیر می‌گرفتند، دادگاه‌های ما حق اعتراض نداشتند و باید آن‌ها را به پلیس آمریکا تحویل می‌دادند.

وی اظهار کرد: مجلس عراق پس از واقعه شهادت شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس اخراج آمریکایی‌ها را تصویب کرد. در آن زمان ترامپ عنوان کرد که ۳۵ هزار دلار در این کشور هزینه کرده است که اگر عراق آن را پرداخت کند، نیروهای آمریکایی از آن خارج می‌شوند و این گونه بود که سنگ بزرگی را بر سر راه ملت عراق انداختند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام راحل با حضور مردم، روحانیت، علما، شهدا در سال ۵۷ کلاس آمریکایی‌ها را در این سرزمین مقدس تعطیل کردند به نحوی که می‌توان گفت معجزه‌ای اتفاق افتاد.

درس‌های مکتب امام راحل برای امت‌های اسلامی

دری نجف آبادی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در برابر موضع گیری های آمریکا و صهیونیسم ایستادگی کردند و فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند». ایشان به کشورهای اسلامی درس شجاعت، عزت، شهامت، قدرت، جهاد، آرمان گرایی و استقلال خواهی آموختند.

وی تصریح کرد: پس از امام راحل سکان داری این کشتی را حضرت آیت الله خامنه‌ای عهده دار شدند و راه امام را با قدرت، عظمت و صلابت ادامه دادند و امروز آثار این مقاومت قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اقدام ننگین آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش از ضعف و بی هویتی آن‌ها ناشی می‌شود البته از این مساله نباید به سادگی گذشت چرا که آن‌ها همواره به دنبال راه اندازی توطئه‌های جدید از جمله معامله قرن هستند.

بیداری اسلامی رمز موفقیت در مقابله با توطئه‌های دشمنان است

وی عنوان کرد: با بیداری اسلامی و آمادگی ملت فلسطین نقشه‌های شیطانی دشمنان نقش بر آب می‌شود و وظیفه داریم امانتی که امام راحل برای ما به ودیعه گذاشته است، را حفظ کنیم تا پرچم آن را با دست مقام معظم رهبری به پرچمدار اصلی آن امام زمان (عج) بسپاریم.

کد خبر 4940999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha