۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳

در گفتگو با مهر مطرح شد:

دعوت از موسسات قرآنی برای همکاری با اوقاف گیلان در تربیت حافظان

دعوت از موسسات قرآنی برای همکاری با اوقاف گیلان در تربیت حافظان

رشت- رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با اشاره به رویکرد این سازمان در عدم تصدی گری در آموزش و تربیت حافظان قرآن، از موسسات فعال استان برای همکاری با اوقاف در این زمینه دعوت به عمل آورد.

محمد مهدی قربانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تجربه هشت ساله سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه تربیت حافظان قرآن، اظهار کرد: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال جاری عدم تصدی گری این سازمان در زمینه تربیت حافظان قرآنی است.

وی افزود: به همین منظور دستور العملی به ادارات کل ابلاغ شده که فعالیت آموزشی در زمینه قرآن در بقاع متبرکه و موقوفات با همکاری مؤسسات قرآنی انجام گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با اشاره به اینکه ۶۰ مؤسسه قرآنی زیر نظر اتحادیه مؤسسات قرآنی در استان وجود دارد، تصریح کرد: در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از مؤسسات فعال و توانمند قرآنی گیلان دعوت به عمل می‌آورد تا در صورت تمایل برای فعالیت در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم با این اداره کل همکاری کنند.

وی گفت: آن دسته از مؤسسات فعال و توانمند علاقه مند به این همکاری می‌توانند با حضور در ادارات شهرستانی آمادگی خود را اعلام کنند. ادارات اوقاف و امور خیریه هم می‌توانند فضای بقاع و اماکن متبرکه و یا احیاناً موقوفات قرآنی موجود را در اختیار مؤسسات قرار دهد تا این تعامل شکل بگیرد.

قربانیان در ادامه با اشاره به فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در طول سال، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در طول سال با برگزاری مسابقات قرآنی ویژه بزرگسالان و حمایت از مسابقات دانش آموزی و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم, جلسات ترتیل خوانی و جز خوانی و جلسات تفسیر قرآن در بقاع و اماکن متبرکه فعالیت مستمر قرآنی دارد.

وی تأکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با قدرت در قالب این برنامه‌ها، فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد.

کد خبر 4944237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha