۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴

حاجی بابایی عنوان کرد:

تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه منطقه گردشگری اکباتان در همدان

تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه منطقه گردشگری اکباتان در همدان

همدان - نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه منطقه سداکباتان منطقه نمونه گردشگری است، گفت: باید با ارایه طرح مطالعاتی و راهبردی نسبت به جذب سرمایه گذار برای تقویت منطقه برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر سه شنبه در نشستی در فرمانداری همدان با تاکید بر اینکه سد اکباتان دارای ویژگی‌های منحصر به فرد در زمینه گردشگری است و باید به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری همدان تبدیل شود، گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی شهر همدان نوار حاشیه سداکباتان تبدیل به پارک گردشگری می‌شود.

حاجی بابایی افزود: سداکباتان همدان از ظرفیتی بالقوه برای تبدیل به منطقه نمونه گردشگری بهره مند است و باید زیرساخت‌های لازم براساس طرح جامع گردشگری در این منطقه ایجاد شود.

وی بیان کرد: ایجاد پارک نواری در حاشیه سداکباتان از اقدام‌های مهم در راستای تقویت زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی برای بهره مندی مردم از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این منطقه به شمار می‌رود.

حاجی بابایی عنوان کرد: مسئولان اجرایی شهرستان همدان باید نسبت به ایجاد بسترهای لازم برای اجرای این طرح مهم تفریحی گردشگری در حاشیه سداکباتان در چهارچوب طرح جامع گردشگری اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه سداکباتان هم اکنون یکی از محورهای اصلی برای جذب گردشگر و مسافر در فصول سال به شمار می‌رود، گفت: باید با ایجاد امکانات مناسب نسبت به خدمات دهی مطلوب به مردم در این منطقه راهکارهای لازم ارائه شود.

حاجی بابایی یادآور شد: از آنجا که منطقه سداکباتان مطابق مصوبه هیئت وزیران منطقه نمونه گردشگری به شمار می‌رود بنابراین نیاز است تا با ارائه طرح مطالعاتی و راهبردی نسبت به جذب سرمایه گذار نیز برنامه ریزی اصولی صورت بگیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه سدها ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری هستند، گفت: سدها و نیروگاه‌های وابسته به آن‌ها علاوه بر اینکه یکی از منابع مهم تأمین آب و انرژی و برق محسوب می‌شوند با ایجاد مناظر خاص خود، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری نیز به حساب می آیند.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: سد اکباتان دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است و روستاهای اطراف آن هر کدام می‌تواند جاذبه‌ای برای سفر به منطقه ایجاد کند به همین دلیل ردیف ملی جداگانه برای حوزه سد اکباتان در نظر گرفته شده و شهرداری و شورای شهر نیز با ایجاد پارک ۲۰۰ هکتاری در منطقه در حال نقش آفرینی هستند.
 

کد خبر 4944498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha