۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷

در بیانیه‌ای اعلام شد؛

روسیه: دولت وفاق ملی لیبی به طرح صلح مصر پاسخ دهد

روسیه: دولت وفاق ملی لیبی به طرح صلح مصر پاسخ دهد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای به تشریح انتظار مسکو از طرفین درگیر در لیبی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مسکو انتظار دارد دو طرف درگیر در لیبی به سرعت به ابتکار صلح قاهره در لیبی پاسخ دهند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: امیدواریم این ابتکار فراگیر که فرمانده ارتش ملی در شرق لیبی با آن موافقت کرده به ستونی محکم برای مذاکراتی تبدیل شود که انتظار آن بین طرف‌های جنگ لیبی طولانی‌مدت شده است.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: امیدواریم که مقامات طرابلس به سرعت و به روشی سازنده به این ابتکار عمل پاسخ دهند.

گفتنی است از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور مقتول لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور ذیل کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند.

نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل برخوردار است.

کد خبر 4944724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha