۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۳

معاون منابع طبیعی کردستان:

۹ رقم گندم در کردستان تولید می‌شود/اجرای برنامه خوداتکایی بذر

۹ رقم گندم در کردستان تولید می‌شود/اجرای برنامه خوداتکایی بذر

سنندج - معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان گفت: در حال حاضر ۹ رقم گندم در این مرکز پرورش داده می‌شود که می‌تواند نوید بخش توسعه دیم‌زارهای گندم باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ابراهیم روحی تنوع ارقام کاشته شده در دیم‌زارها و توجه به کیفیت و بازدهی هر چه بیشتر محصول را از نتایج یافته‌های تحقیقاتی پروژه امنیت غذایی دانست و اظهار داشت: سایت الگویی ایکاردا در بخش حسین‌آباد به عنوان برترین سایت الگویی در کشور می‌تواند نویدبخش توسعه دیم‌زارهای گندم کشور باشد در حال حاضر ۹ رقم گندم در این سایت پرورش داده می‌شود.

وی افزود: تنوع ارقام، ایجاد کشاورزی حفاظتی و کاشت به روش بی خاک ورزی از اهداف مهم ایکاردا در مراحل بعد است.

معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه اگر برای چندین سال مداوم تنها یک محصول و یک رقم بر روی زمین کاشته شود به ضرر مزرعه است و مواد آلی زمین را از بین می‌برد، ادامه داد: هدف نهایی هر تولیدکننده در عرصه کشاورزی تولید غذایی سالم و سفره‌ای پر برکت برای مردم است.

روحی تنوع ارقام، ایجاد کشاورزی حفاظتی و کاشت به روش بی خاک‌ورزی را از اهداف مهم این پروژه در مراحل بعد نام برد و یادآور شد: اگر سالیان سال تنها یک محصول و یک رقم بر روی زمین کاشته شود به ضرر مزرعه تمام شده و مواد آلی زمین را از بین خواهد برد.

کد خبر 4945152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha