۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰

رئیس شورای شهر همدان:

دستور توقف عملیات تسطیح جاده دسترسی محور گنجنامه صادر شد

دستور توقف عملیات تسطیح جاده دسترسی محور گنجنامه صادر شد

همدان - رئیس شورای شهر همدان گفت: دستور توقف عملیات تسطیح جاده دسترسی محور گنجنامه صادر شده تا به‌عنوان مطالبه عمومی از تخریب کوهستان الوند جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم بسیاری همدان را با نام الوند می‌شناسند، گفت: اکوسیستم کوهستان الوند نقش مهمی در حوزه‌های متفاوت برای شهر همدان دارد و موظف به حفظ این میراث طبیعی هستیم.

وی یکی از ویژگی‌های جذب توریست را بکر بودن اکوسیستم برشمرد و افزود: اکوسیستم الوند به همراه حفظ پوشش گیاهی آن، آب‌وهوای همدان را تحت‌تأثیر قرار داده و تخریب آن در کاهش کیفیت حوزه‌های مختلف کلان‌شهر همدان اثرگذار است.

گردان با تاکید بر اینکه مدیریت اصلی منطقه کوهستان الوند همدان زیر نظر منابع طبیعی است اما مجموعه‌هایی مانند مدیریت بحران، هلال‌احمر، راه و شهرسازی، حفاظت محیط‌زیست، دهکده گنج‌نامه، میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر همدان نیز در این زمینه نقش دارند، افزود: با توجه به نقش منطقه الوند و اثرگذاری آن در شهر، موضوع تخریب الوند توسط شورای شهر مورد پیگیری قرار گرفت و اکنون به‌عنوان یک مطالبه عمومی در حال پیگیری آن هستیم.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه شورای شهر همدان در اجرای پروژه‌های عمرانی به مسائل زیست‌محیطی و فضای سبز توجه دارد و در این زمینه نیز مصوبه‌هایی به شهرداری ابلاغ شده است، گفت: شنبه آینده به‌منظور بررسی شرایط منطقه و تخریب کوهستان اعضای شورای شهر همدان به همراه مسئولان امر از کوهستان الوند بازدید خواهند داشت.

گردان با یادآوری اینکه دستور توقف عملیات تسطیح جاده دسترسی داده شده است، گفت: امیدواریم با همت مسئولانه و دلسوزی فعالان زیست‌محیطی به‌عنوان مطالبه عمومی از تخریب الوند جلوگیری شود و حافظ آن باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص اعلام تخریب کوهستان الوند و تسطیح جاده دسترسی در این منطقه توسط دهکده توریستی گنج‌نامه، قضاوت نمی‌کنم ابراز امیدواری کرد: طی بازدید آینده و بررسی‌های کارشناسانه با محوریت قانون، خروجی تصمیم‌گیری در راستای منفعت زیست‌محیطی منطقه باشد.

کد خبر 4946035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha