۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵

مدیر توزیع برق سقز خبر داد:

تبدیل ۴.۴کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار/نصب ۲۰۰ کنتور هوشمند

تبدیل ۴.۴کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار/نصب ۲۰۰ کنتور هوشمند

سنندج - مدیر توزیع برق سقز از آغاز پروژه اصلاح و تبدیل چهار هزار و ۴۳۸ متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در محدوده پست شماره دو تازآباد حومه شهر سقز با اعتبار سه میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، عطااله نوروزی گفت: اجرای این طرح گامی بزرگ در راستای افزایش پایداری شبکه، کاهش تلفات انرژی الکتریکی، زیباسازی مبلمان شهری، جلوگیری از بروز خاموشی و بهبود ارائه خدمات به مشترکان ساکن در منطقه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجم این طرح بیش از چهار کیلومتر بوده و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال آغاز می‌شود، اظهار داشت: تمام سیم‌های برقی مسی شبکه جمع‌آوری و با کابل‌های خودنگهدار تعویض می‌شوند.

مدیر توزیع برق سقز افزود: خاموشی حداقلی، تلفات انرژی کمتر، کیفیت برق مناسب، حفظ امنیت جانی مردم و حفظ محیط زیست و جلوگیری از سرشاخه‌زنی درختان از مزیت‌های حداقلی استفاده از کابل‌های خودنگه‌دار در شبکه توزیع برق است.

نوروزی ادامه داد: با اجرای این طرح بالغ بر چهار کیلومتر از شبکه هوایی قدیمی این مناطق با کابل خودنگه‌دار جایگزین می‌شود که این کار ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی و افت جریان، کاهش خاموشی‌های ناشی از سرقت شبکه و ارتقا رضایتمندی مشترکین برق را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخان خود از نصب ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند فهام جدید برای مشترکین بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال طی اردیبهشت و خرداد ماه جاری خبر داد.

مدیر توزیع برق سقز یادآور شد: هدف از اجرای این طرح از بین بردن خطای انسانی با قرائت از راه دور و ارتقا کیفیت خدمات با حذف قرائت‌های حضوری، استفاده از اطلاعات کنتورها در طرح‌های عبور از پیک تابستان، مشاهده میزان بار مصرفی مشترک و استفاده پایش اطلاعات توان مصرفی مشترکان در بازه‌های اعلام‌شده، خواهد بود.

نوروزی کنتور هوشمند را یکی از پیش‌نیازهای اعمال برنامه مدیریت مصرف برشمرد و بیان کرد: هرگونه تحول در چگونگی مصرف انرژی مستلزم دستگاه‌های اندازه‌گیری چند زمانه است که کنتورهای هوشمند این نقش را ایفا می‌کنند.

وی گفت: کنتورهای هوشمند با رصد کردن بار مصرفی مشترکان و انتقال مصرف آنان از ساعات پیک به ساعات کم‌مصرفی موجب خواهند شد تا نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری در بخش نیروگاهی و شبکه در پیک مصرف انجام شده و شبکه برق کشور دچار شرایط اضطراری و اعمال خاموشی نشود.

کد خبر 4946863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha