۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۲۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برگزاری جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور به میزبانی اردبیل

برگزاری جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور به میزبانی اردبیل

اردبیل- معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره مطبوعاتی و پایگاه‌های خبری شمال غرب کشور به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود.

توحید بلورساز در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری جشنواره مطبوعاتی و پایگاه‌های خبری شمال غرب کشور خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور ۴ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان به میزبانی استان اردبیل در مرحله دریافت آثار از اصحاب رسانه و مطبوعات است و تا کنون ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از داوری توسط داوران کشوری در تهران منتخبین این دوره از جشنواره در مردادماه اعلام و از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: دریافت آثار در این جشنواره تا تاریخ ۷ تیرماه ادامه داشته و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان خبر داد و عنوان کرد: ۲۶ خرداد ماه اسامی نامزدهای انتخاباتی خانه مطبوعات از طرف معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.

بلورساز از شرکت ۱۷ نفر به عنوان نامزد انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان خبر داد و افزود: از این ۱۷ نفر ۶ نفر از طرف مدیر مسئولان، ۴ نفر از طرف خبرنگاران، ۲ نفر از طرف سرپرستی روزنامه‌های سراسری، ۲ نفر از طرف خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری سراسری و ۳ نفر نیز برای بازرسی نامزد شده‌اند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۳۰ نفر در این انتخابات به عنوان نامزد ثبت نام کرده بودند که برخی افراد انصراف داده و تعدادی نیز طی بررسی‌های به عمل آمده موفق به اخذ صلاحیت نشدند و گفتنی است این انتخابات همزمان با ۱۷ استان کشور برگزار خواهد شد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعامل مناسب خانه مطبوعات استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه خانه مطبوعات استان به عنوان تشکل صنفی منسجم تلاش‌های قابل توجهی در افزایش سواد رسانه‌ای داشته اما وجود و بروز جنگ رسانه‌ای و تهدیدات نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا رخ داده قطعاً سربازان زبده‌ای باید برای مقابله با این تهدیدات تربیت شود که نیازمند توجه هر چه بیشتر خانه مطبوعات برای تربیت جوانان مطبوعاتی و رسانه‌ای است.

بلورساز برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی در زمینه رسانه‌ها را مهم دانست و افزود: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی دارای جایگاه فاخری در دنیا است لذا فعالیت در رسانه بدون آموزش مقدور نخواهد بود که در این راستا خانه مطبوعات با تشویق و ترغیب جوانان در مطبوعات و رسانه و افزایش اعضای مطبوعاتی استان می‌تواند خلاءهای موجود در بحث رسانه استان را پر کرده و به ارتقای کیفی این مسئله پردازد.

کد خبر 4949670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha