۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۷

استاندار سمنان:

جذب سرمایه‌گذار مهمترین راهبرد شهرداری‌های استان سمنان است

جذب سرمایه‌گذار مهمترین راهبرد شهرداری‌های استان سمنان است

سمنان- استاندار سمنان ضمن اشاره به ضرورت اقتصادی کردن شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، گفت: جذب سرمایه‌گذار یکی از مهمترین راهبردهای شهرداری‌ها در سطح استان است.

علی‌رضا آشناگر در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اولویت‌های استانداری سمنان در زمینه‌های اقتصادی، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار راهبرد شهرداری‌های استان سمنان است لذا ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد این هدف مطلوب است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق این امر می‌بایست تلاش فراوانی از سوی مدیریت شهری و روستایی استان صورت گیرد، افزود: شناساندن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، تهیه بانک اطلاعاتی و… می‌بایست در دستورکار قرار گیرد.

لزوم تجهیز شهرداری‌ها

استاندار سمنان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های ارتقای بضاعت شهرداری‌ها و کاهش کمبود اعتبارات است، تاکید داشت: در سفر روز گذشته به تهران از معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دعوت شد تا تیرماه به استان سمنان سفر کند تا ضمن برگزاری بازدیدها و نشست‌هایی درباره این مسائل بیشتر بتوانیم رایزنی کنیم.

آشناگر با اشاره به وضعیت شهرداری‌های استان از نظر تجهیزات و امکانات، ابراز کرد: لزوم تأمین نردبان بلند برای مهار آتش سوزی‌ها و.... در شهرهای بزرگ استان، تجهیز و راه اندازی مراکز مانیتورینگ در شهرهای استان سمنان، بررسی وضعیت مشارکت بخش خصوصی، لزوم ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری در استان و لزوم سامان‌بخشی نیروی انسانی در شهرداری‌های استان در زمره دیگر مسائلی بود که در سفر به تهران موردبررسی قرار گرفت و امیدواریم به زودی شاهد تجهیز شهرداری‌های استان باشیم.

وی از نگاه مثبت وزارت کشور به تجهیز شهرداری‌ها نیز خبر داد و بیان کرد: شهرداری‌ها به خصوص در مقوله کرونا نشان دادند که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم توفیقات خوبی را شاهد باشیم.

کد خبر 4950733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha