سیاستمداران و ژنرالهای اردنی:

کارد به استخوان رسیده است/ می دانیم چگونه با اسرائیل بجنگیم

کارد به استخوان رسیده است/ می دانیم چگونه با اسرائیل بجنگیم

سیاستمداران و ژنرالهای اردنی بر اتخاذ اقدامات کوبنده علیه رژیم صهیونیستی در صورت الحاق دره رود اردن و کرانه باختری تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، القدس العربی گزارش داد: هرچه به زمان اجرایی شدن طرح اسرائیل برای الحاق دره رود اردن و کرانه باختری نزدیکتر می شویم، نگرانی دولتمردان اردن بیشتر می شود. پس از اینکه معروف البخیت نخست وزیر اسبق به موضع گیری در این باره پرداخت، حالا ممدوح العبادی سیاستمداران و نماینده پارلمان اردن به بیان دیدگاه خود پرداخته است.

ممدوح العبادی امروز اعلام کرد: کارد به استخوان رسیده است و باید اقدامی علیه دشمن انجام شود که کمترین آن فراخواندن سفیر اردن از تل آویو و اخراج سفیر اسرائیل و تعلیق توافق گازی با اسرائیل به عنوان مقدمه ای برای لغو معاهده وادی عربه است. اوضاع در آستانه جنگ است زیرا شرایط به این سمت پیش می رود.

القدس العربی نوشت: همزمان طاهر المصری نخست وزیر اسبق اردن هم درباره تحرکات اسرائیل که اردن و منطقه و کشورهای همجوار به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس را هدف قرار می دهد، هشدار داد و طرح الحاق دره رودن اردن و کرانه باختری را خطری واقعی برای اردن و اعراب دانست.

این رسانه نوشت: قبل از آن عبدالله دوم پادشاه اردن شخصا درباره برخورد با اسرائیلی ها در صورت الحاق دره رود اردن و کرانه باختری هشدار داده بود. همچنین ژنرال های نظامی اردنی از جمله خالد الصرایره رئیس اسبق ستاد ارتش اردن هم تصریح کرد:« اردن به اسرائیل اجازه توسعه طلبی و الحاق دره رود اردن را نخواهد داد.  اردن قوی و گزینه های زیادی در برابر اشغالگران داریم. اردنی ها می دانند که چگونه با ارتش اسرائیل بجنگند و اردن شیوه های جنگی خود را دارد».

این در حالی است که قبلا یک روزنامه نگار و تحلیلگر صهیونیست، در راستای شیوه زورگویانه و تحریک آمیز رژیم صهیونیستی، عبدالله دوم پادشاه اردن را تهدید کرده بود.

ایدی کوهن روزنامه نگار صهیونیست در توییتی ضمن به سخره گرفتن پادشاه اردن گفته بود: اگر عبدالله دوم پادشاه اردن به فکر جنگ با اسرائیل بیافتد، ظرف سه ساعت با دو تانک اردن را اشغال می کنیم و نظامیان ما در عبدون(محله ای در غرب امان و از مناطق مدرن که سفارت آمریکا هم در آن قرار دارد) نوشیدنی میل خواهند کرد!

گفتنی است که عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان دیدار با شماری از روزنامه‌نگاران  با اشاره به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، گفته بود: موضع اردن نسبت به مسأله فلسطین ثابت است.

وی بر حمایت کشورش از ملت فلسطین تأکید کرد و گفته بود که اردن در این باره با فلسطینی‌ها، طرف‌های عرب و بین‌المللی در ارتباط است.

پادشاه اردن همچنین ضمن محکوم کردن طرح الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی هم، اعلام کرده بود: اجرای این طرح بی‌پاسخ نمی‌ماند.

کد خبر 4951874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Snma AE ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      وزیراسبق رژیم صهیونیستی گفته بود که اگرهمه ایرانیها تف بیاندازد تواسرائیل .اسرائیل را آب میبرد چه رسد به موشکهایشان ؟
    • Asad FR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      وای چقدر خشن .قراره سفیر خود را از تل اویو فرابخواند.وای وای این همه خشونت در شان اعراب نیست.خخخخخ
    • بی نام JP ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      اسرایل هیچ قلطی نمیتواند بکند
    • رضا IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      اینا باید اول نوکری آمریکا را کنار بذارند تا جرأت رویارویی با رژیم صهیونیستی را پیدا کنند باید از ایران الگو بگیرند .اعراب بذدل
    • ع IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      باسلام اسرائیل درمنطقه پرروشده وکشورهای منطقه باید با متحد شدن ضربه کوبنده نهائ را وارد کنند وسلام
    • Mani IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      کم کم امام خمینی و سپاه قدس را عرب ها خواهند شناخت، امام 41 سال قبل روز جهانی قدس را اعلام کرد والی همین اعراب احمق پیروی نکردن
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      میگفتند پادشاه اردن همان سفیانی است . این که داره با اسرائیل خشم میکنه و به و طرف فلسطینه پس یعنی این عبدالله دوم سفیانی نیست ؟
    • ایرانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      چه عجب صدایی ازت درآمد؟؟ حالا زیاد خودتو ناراحت نکن با مامانت( انگلیس) هماهنگ باش درستش میکنه!
    • h IT ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      حقشان است . همینها که ایران را مورد هجوم قرار داده بودند و از هلال شیعی می گفتند .‌
    • رسول خادمی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      زمانیکه سران کشورهای عرب فاسد با اسرائیل دوست بودند، روابط داشتن و بر علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه میکردن، باید فکر اینجا رو هم میکردن، الان جای خالی شهید سلیمانی عزیز بیشتر احساس میشه،روحش شاد
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      0 0
      سران عرب عرضه ندارند بجای متحد شدن علیه اسرائیل ، مسامحه میکنند هنوز خوابند، وقتی مثل گوسفند توسط اسراییل قربانی شدند هوشیار میشند