۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸

انتقاد امام جمعه بجنورد از علوم پزشکی خراسان شمالی؛

تمام مراسمات به جز مناسبات مذهبی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

تمام مراسمات به جز مناسبات مذهبی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: گاهی دیده می‌شود که بسیاری از مراسمات بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود، اما برای برگزاری هر مناسبت مذهبی باید اجازه گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت که در اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای برجسته کردن ابعاد کرامت در حوزه‌های فردی و اجتماعی و انتقال مصادیق به نسل جوان است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه فرهنگ کرامت برگرفته از فرهنگ اسلام و اهل بیت است، بیان کرد: بخشی از مأموریت انبیا نهادینه کردن کرامت در جامعه انسانی بوده و جریان کرامت در همه حوزه‌های پیامبری، تعریف شده است.

وی جوهره جریان کرامت را بندگی خواند و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نامگذاری های مطلوبی و شایسته‌ای در حوزه اجتماعی صورت گرفته است که دهه اول ذیقعده به نام دهه کرامت نام نهاده شد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه باید فرهنگ کرامت گستری و کرامت شناسی را بیشتر در فضای مجازی فراهم شود، ادامه داد: باید برنامه‌های مناسبتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز قابلیت اجرا را خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: باید از برجستگی‌های کرامت اهل بیت برای نسل جوان بیان شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دوگانگی در برپایی مراسمات ایجاد شده است، افزود: این دوگانگی باید توسط مجموعه بهداشت و درمان رفع شود، زیرا گاهی دیده می‌شود که بسیاری از مراسمات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری می‌کنند، اما برای برگزاری هر مناسبت مذهبی باید اجازه گرفته شود.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: این در حالی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برگزاری نماز عید فطر، شب‌های قدر، نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی و بدون هر گونه مشکلی برگزار شده است و این امتحان را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی پس داده‌اند.

کد خبر 4953553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha