۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین:

نماز جمعه در ۱۹ شهر استان قزوین اقامه می شود

نماز جمعه در ۱۹ شهر استان قزوین اقامه می شود

قزوین- مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: با اعلام وضعیت سفید در استان قزوین نماز جمعه در ۱۹ شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

حسن دهقان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری نمازهای جمعه در مناطق مختلف استان قزوین گفت: به دلیل انتشار ویروس کرونا و اهمیت دادن به سلامت مردم در تبعیت از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و مصوبات ستاد کرونا از اسفند ماه سال گذشته اقامه نماز جمعه در استان ممنوع شد.

وی اضافه کرد: هر چند در این مدت بسیاری از مؤمنان و افراد مذهبی از این بابت بسیار آزرده خاطر شدند و همواره زمان بازگشایی را سوال می‌کردند که امروز این خبر خو را به نمازگزاران اعلام می‌کنیم.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین در شرایط زرد قرار دارد و با تفاهم نامه بهداشتی امضا شده مجوز اقامه نماز جمعه در همه مناطق استان صادر شده است.

برپایی نماز جمعه در ۱۹ شهر استان قزوین

دهقان نژاد بیان کرد: با توجه به وضعیت زرد اعلام شده از این هفته آئین‌های نماز جمعه در قزوین و ۱۹ شهر استان با حضور مردم نمازگزار اقامه خواهد شد.

وی یادآور شد: نماز جمعه در شهر قزوین هم از این هفته پس از ماه‌ها به امامت آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مسجدالنبی برگزار خواهد شد.

دهقان نژاد گفت: پروتکل‌های بهداشتی در هنگام اقامه نماز در مصلی‌ها به دقت رعایت خواهد شد و از سوی ستاد نیز عملیات گندزدایی در محوطه مکان‌های برگزاری نماز جمعه به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: فاصله گذاری اجتماعی در محل اقامه نماز جمعه بشدت رعایت خواهد شد تا خدای ناکرده هیچ آلودگی ایجاد نشود.

دهقان نژاد اضافه کرد: نکات دیگری در اقامه نماز رعایت خواهد شد تا مشکلی ایجاد نشود که در این راستا خطبه‌های نماز کوتاه‌تر ایراد شده، هیچ تجمعی قبل و بعد از نماز نخواهیم داشت.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: از نمازگزاران درخواست جدی داریم که در خانه وضو گرفته و با وضو وارد مساجد شوند و مهر و سجاده شخصی و ماسک به همراه داشته باشند و در هنگام اقامه نماز فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند.
 

کد خبر 4957511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha