۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳

مدیرکل اوقاف اردبیل عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای گسترش فرهنگ وقف

استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای گسترش فرهنگ وقف

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برای گسترش فرهنگ وقف، گفت: همه دستگاه ها برای تبدیل بقاع به قطب فرهنگ مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ستوده صبح دوشنبه در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان با اشاره به اینکه همایش بزرگداشت امامزادگان امسال در سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: پیرو فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید امامزادگان عظیم الشان را به خوبی معرفی کرده و جایگاه رفیع آنان را تکریم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل اقدامات مطلوبی در امر احیا و توسعه موقوفات صورت گرفته است، اضافه کرد: در همین راستا استان اردبیل یکی از استان‌های پاک در امر موقوفات محسوب می‌شود و به زودی شاهد سرمایه گذاری‌های خوبی در راستای جهش تولید و اشتغال خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امامزادگان شهدای زنده هستند که باید تکریم شوند، تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع، از ظرفیت نهادها، ادارات و حتی تشکل‌های مردم نهاد به صورت مشارکتی در تبدیل بقاع به قطب فرهنگی استفاده کند.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به اینکه بقاع متبرکه می‌توانند در توسعه و ترویج فرهنگ وقف نقش مهمی ایفا کنند، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه می‌تواند در فراگیر شدن فرهنگ وقف مؤثر باشد.

وی ادامه داد: امامزادگان نزد مردم جایگاه رفیع و عظیمی دارند بطوری که امروزه شاهدیم فضای معنوی، دینی و فرهنگی مناطقی که در آنها امامزاده وجود دارد با مناطق دیگر بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به حضور زائرانی از اقصی نقاط کشور در بقاع متبرکه افزود: باید برنامه‌ریزی شود که در زمان حضور زائران برنامه‌های غنی فرهنگی اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه حضور امامزادگان در ایران با نگاه ترویج فرهنگ اسلامی و اهل بیت (ع) و آموزش معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی بوده است، افزود: باید از این ظرفیت فرهنگی در استان استفاده شود.

مراسم غبارروبی امامزاده صدرالدین (ع)، قرائت قرآن، مولودی خوانی، سخنرانی، تجلیل از خانواده عالم دانشمند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مولایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌هایی بود که در این همایش برگزارشد.

کد خبر 4961242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha