۱۲ خرداد ۱۳۸۶، ۱۵:۳۳

سند ملی ساماندهی جوانان استان تهران تدوین می شود

استاندار تهران تاکید کرد: اگر برنامه های مفید برای گذران مثمر ثمر جوانان نداشته باشیم، اوقات فراغت تبدیل به تهدید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کامران دانشجو در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران تدوین سند ملی ساماندهی جوانان استان تهران را یک اقدام بسیار بجا و قابل تقدیر خواند و با بیان اینکه رویکرد تدوین این سند رویکردی کاملا علمی و اجرایی است، اظهار داشت: برای 16 دستگاه اجرایی و نهاد عمومی استان تهران در این سند وظایف مشخصی تدوین شده است.

وی استقبال جوانان برای حضور بیشتر در برنامه های اوقات فراغت را یک نقطه قوت برای برنامه ریزان خواند و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای 40 درصد جمعیت استان که در سنین 15 تا 29 سال قرار دارند باید بسیار حساس و متنوع و همه جانبه باشد.

استاندار تهران برنامه ریزی سند ملی ساماندهی جوانان استان تهران را برای سنین 10 تا 23 سال خواند و یاد آور شد : این سند به عنوان یک برنامه راهبردی 3 ساله تدوین شده است .

دانشجو در عین حال خواستار جلوگیری از اجرای برنامه های موازی شد و گفت: همه دستگاههای اجرایی که در زمینه اوقات فراغت استان تهران فعال هستند، برنامه های خود را به سازمان ملی جوانان استان تهران ارائه نمایند و این سازمان نیز موظف به سیاستگزاری صحیح در اجرای برنامه ها است.

وی خطاب به جوانان استان تهران اظهار داشت: جوانان استان تهران نیز باید خودشان با برنامه ریزی در اوقات فراغت بدانند که چه می خواهند و با این اوقات باید چه بکنند.

دانشجو یادآور شد: بر اساس نظر سنجی سازمان ملی جوانان 71 درصد جوانان معتقدند که سازمان های متولی اوقات فراغت اطلاع رسانی مناسبی نداشته اند بنابراین ضرورت دارد تمامی دستگاه های اجرایی استان به طور شفاف برنامه های خود به جوانان را اعلام کنند.

استاندار تهران با تقدیر از عملکرد سازمان ملی جوانان تهران خواستار حضور بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در این امر شد و خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات، توقعات و انتظارات مردم در برنامه های فراغتی از دولت و نهادهای دولتی است تا بخش های خصوصی وغیر دولتی.

وی خواستار در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی و تفریحی ادارات کل، سازمانها و مراکز دولتی استان تهران در ایام تعطیلی مدارس برای جوانان شد و افزود: اگر در استان تهران بتوانیم اوقات فراغت متنوع و گسترده و در عین حال جدیدی ارائه کنیم مطمئنا برای کل کشور نیز الگویی مناسب خواهیم داشت.

دانشجو به اجرای طرح هجرت از تیرماه توسط نیروی مقاومت بسیج در سطح استان برای گذران اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و یاد آور شد : شبکه 5 سیما و شبکه صدای استانی تهران و سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز در جهت تولید برنامه های رسانه ای با هدف تبیین ضرورت گذران اوقات فراغت به عنوان یک نیاز و حق تلقی نمودن آن و سرمایه ای بودن برنامه های فراغتی تلاش نمایند.

وی همچنین محورهای سند ملی ساماندهی جوانان استان تهران را برنامه اصلاح نگرش و فرهنگ سازی، تقویت نقش خانواده، نهادهای مدنی و بخش خصوصی در برنامه های فراغتی، بهینه سازی فضاهای فراغتی با استانداردها و توسعه کمی و کیفی برنامه ها عنوان کرد.

استاندار تهران در پایان گفت: سند ملی ساماندهی جوانان استان تهران برای دریافت نظرات و پیشنهادات تکمیلی به کلیه سازمانها و ادارات کل عضو ستاد ارسال می شود.

کد خبر 496243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha