۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۰

رئیس شورای اسلامی شهر پیشوا:

تغییر نام کوچه ها برای ارسال راحت تر مرسولات پستی انجام شده است

تغییر نام کوچه ها برای ارسال راحت تر مرسولات پستی انجام شده است

پیشوا- در پی انتشار یک یادداشت در خبرگزاری مهر، رئیس شورای شهر پیشوا جوابیه ای در این خصوص صادر کرد که در زیر می خوانید.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد قمی، رئیس شورای اسلامی شهر پیشوا در خصوص یادداشت با تیتر «پروژه حذف هویت از معابر پیشوا / تغییر نام معابر به پیشوا هم رسید» توضیحاتی ارائه داد، که مشروح آن در ادامه می‌آید:

بازگشت به درج یادداشتی با عنوان «پروژه حذف هویت از معابر پیشوا / تغییر نام معابر به پیشوا هم رسید» در روز شنبه ۱۲ تیرماه ۹۹ در صفحه استان تهران آن خبرگزاری محترم، لازم می‌داند موارد زیر را به استحضار برساند:

«بهسازی تابلوهای خیابان‌ها و معابر سطح شهر پیشوا

هویت بخشیدن به خیابان‌ها و معابر سطح شهر بر اساس اولویت نامگذاری به نام شهدا خصوصاً نام شهدایی که قبلاً در نامگذاری معابر مورد استفاده قرار نگرفته بود در حال پیگیری است و بر اساس نمایان سازی هویت شهری و تجمیع اسامی معابر، فاز اول بهسازی تابلوهای معابری شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

بهسازی و هرگونه نام گذاری تابلوهای معابر شهری طبق مصوبه کمیته نامگذاری که متشکل از اعضای شورای شهر، نماینده فرمانداری، ریاست بنیاد شهید، ریاست اداره پست می‌باشد، با اتکا به مسائل فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، قومی و محله‌ای صورت می‌گیرد.

از زمان نصب تابلوها سال‌ها می‌گذرد که در طول زمان دستخوش تغییرات ناخواسته شده و این تغییرات مشکلات زیادی را برای شهروندان و سردرگمی برای ارسال مرسولات پستی ایجاد کرده بود که در سال جدید به طور مستمر سه جلسه با حضور اعضای کمیته با هدف بهسازی، تجمیع اسامی با حفظ و نامگذاری جدید اسامی نام شهدا و سهولت در دسترسی برگزار شد.

در فاز نخست با تصمیم و مصوبه اعضای کمیته کوچه‌های بلوار رسالت، کوچه‌های استقلال، خیابان ۱۵ خرداد، کوچه‌های خیابان آزادگان، کوچه‌های خیابان جهاد، کوچه‌های محله بهشت دست خوش تغییرات شد و مصوبات این کمیته پس از تائید کمیته انطباق فرمانداری شهرستان به شهرداری ابلاغ شد.

حفظ نام و یاد شهدا از خط قرمزهای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر پیشوا بوده و خواهد بود و در این رابطه نه تنها نامی از شهدا حذف نشده بلکه نام شهدایی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی، شهید والامقام محمود شفیعی و جانباز شهید عبدالرضا خوانساری، شهید علی جعفری، شهید محمد رضا احسان طلب، شهید سید ابراهیم طباطبایی، شهید پنجعلی اسد نژاد، شهیدمحمد علی شیرازی، شهید احمد شاهسون، شهید خلیل نبیان، شهید مصطفی عباسی به نام‌های معابر پیشوا افزوده و در جلسات آتی کوچه‌های بیشتری به نام شهدا مزین خواهد شد.

با توجه به پیشنهاد ریاست اداره پست مبنی بر تجمیع اسامی به منظور سهولت در ارسال مرسولات پستی کوچه‌های بلوار رسالت ۱ تا ۲۲، کوچه‌های استقلال از ۱ تا ۱۰ و آزادگان از ۱ تا ۱۷ زیر اسامی شهدا روی تابلوها نوشته شده است.

همیشه تغییر نام یا بازنام‌گذاری معابر و میادین تبعاتی در جامعه نسبت به نام‌گذاری اولیه آن دارد، مخصوصاً موضوع حذف نام شهدا که از حساسیت خاصی در شهروندان و رسانه‌های جمعی دارد بر اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری و مجموعه مدیریت شهرستان پوشیده نیست و همیشه خود را مدیون شهدا می‌دانیم و با توجه به این مهم، هویت بخشیدن به خیابان‌ها و معابر شهری را بر اساس اولویت نامگذاری به نام شهدا می‌دانیم.

مقایسه تغییر نام معابر بعضی از شهرها با پیشوا واقعاً مقایسه غلطی است، که انجام شده است، چون در بازنگری که در تابلوهای سطح شهر پیشوا انجام شده است نه تنها نام شهدا حذف نشده بلکه از نام‌های بیشتری از شهدا استفاده شده که تا به حال ذکر نامی از آنها نشده بود که این مهم با استفاده از ظرفیت اعضای شورا که خود عضو خانواده شهدا هستند و هم از ظرفیت بنیاد شهید که عضو کارگروه نامگذاری هستند استفاده شده است.

ضمناً نام معابر پیشوا که جهت دسترسی مردم در زیر اسامی شهدا با فونت ریزتر نوشته شده است، هم برگرفته از نام شهداست و تذکر رشادت‌ها و خون‌های ریخته شده به پای این اسامی است مثل نام‌های آزادی، رسالت، جمهوری، استقلال، آزادگان، مالک اشتر و واقعاً من در عجب هستم که چطور این مقایسه صورت گرفته و به کسانی که دغدغه آنها استفاده از نام‌های ارزشی است انگ لیبرال زده شده است.»

توضیح خبرگزاری مهر

مگر اعضای شورای اسلامی شهر به نمایندگی از مردم و بر اساس حکومت مردم بر مردم مطالبه گران حق همین مردم نشده‌اند؟ مردم پیشوایی که به بیان مقام معظم رهبری «اساسا مرکز شهادت است» بی شک خواهان رونق و گسترش فضای دلاویز شهادت و ایثار هستند و منتخبانشان در شورای شهر یکی از وظایفشان، تلاش برای پر رنگ شدن این مهم است.

نامگذاری معابر به اسامی شهدا، انجام وظیفه قانونی و تکلیف شورا است و فخر بر آن، جنبه رفع تکلیفی یافته و کاری روزمره به حساب می‌آید که در همه ادوار شورا، شرایط چنین بوده است.

در محلاتی که در جوابیه شورای اسلامی شهر پیشوا از آنها نام برده شده، فونت نام مبارک شهدا و شماره بندی کوچه‌ها دقیقاً به یک اندازه آمده است که در تصاویر پیوست در مطلب منتشر شده مشخص است و نکته همین جا است که در اثر گذر زمان از لحاظ روانشناسی نام شهید کمرنگ شده و اسامی شماره بندی جایگزین آنها می‌شود.

ضمناً انداختن تقصیر این کار به گردن اداره پست، نوعی فرار به جلو برای فاصله گرفتن از واقعیت است که در همه شهرها، عزیزان پرتلاش پست چی، رویه ارسال مرسولات را به نحو عالی و در پیشوا به گواه مردم سابقا عالی انجام وظیفه شده است و واگذاری این تقصیر به گردن آنها، فرافکنی است.

خانواده‌های شهدا و مردم پیشوا علاوه بر توقف و اصلاح بنیادین این طرح، خواستار نصب و درج تصاویر شهدا در ورودی کوچه‌ها همچون دیگر شهرهای مجاور هستند.

خبرگزاری مهر این موضوع را در ماه‌های بعد هم پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 4964522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha