۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خبر داد:

پایبندی به دستورالعملهای «سامک» برترین شیوه مقابله و مهار کروناست

پایبندی به دستورالعملهای «سامک» برترین شیوه مقابله و مهار کروناست

اصفهان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر بهترین شیوه مقابله با کرونا استفاده از ماسک و پایبندی به دستورالعملهای سامانه ستاد استانی مقابله با کرونا یا «سامک» است.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موج گیری مجدد کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: مهمترین الزام برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش درک و آگاهی شهروندان است.

وی افزود: از امروز شاهد دقت بیشتر مردم در استفاده از ماسک بودیم که نشان از افزایش آگاهی در بین مردم نسبت به مشکلاتی است که در صورت عدم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی حادث می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، توصیه کرد: از شهروندان می‌خواهم بهترین نوع امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنند و افرادی که بیماری کرونا را فراموش کردند به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی دعوت کنند.

وی اضافه کرد: از شهروندان می‌خواهم در استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت به خرج دهند.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه موج دوم کرونا در جهان با شدت بیشتری نسبت به ایران جریان گرفته است، تصریح کرد: بنا بر پیش بینی‌ها حدود ۵۵ تا ۷۰ درصد شهروندان در دنیا به بیماری کرونا مبتلا خواهند شد و ما باید با حداقل هزینه و زمان به ایمنی برسیم.

وی افزود: خوشبختانه داروهای مناسبی در ایران تولید می‌شود که می‌تواند برای مهار این بیماری استفاده شود و تا چند روز آینده بهترین دارو برای مهار بیماری کرونا با تولید داخلی اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان با حفظ فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک و با پایبندی به دستورالعمل‌هایی که از طریق سامانه ستاد استانی مقابله با کرونا یا «سامک» ارائه می‌شود به افزایش تاب آوری سیستم بهداشت و درمان یاری برسانند.

کد خبر 4966840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha