۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰

سرپرست اداره کل میراث ‌مرکزی خبر داد؛

تشدید برخورد با برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز در مرکزی

تشدید برخورد با برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز در مرکزی

اراک- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ مرکزی از برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی مرزبان از برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری غیرمجاز در استان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا با نصب بنر و پلاکارد در نقاط پر تردد و مرکز شهر، از عواقب سفر با تورهای غیرمجاز به مردم اطلاع رسانی انجام شده است.

️سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: در حال حاضر شاهد مراجعه افرادی هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و پایین بودن کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان تور به تعهدات خود، از این تورها شکایت می‌کنند که اغلب آنها تورهایی هستند که به‌صورت غیرمجاز اجرا می‌شود.

وی گفت: متأسفانه متولیان تورهای غیرمجاز، که اخیراً از طریق شبکه‌های مجازی نیز به انجام تبلیغات می‌پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان و به چرخه صنعت گردشگری ضربه می‌زند.

️مرزبان به اطلاع رسانی‌هایی در این مورد هم اشاره کرد و افزود: هشدار برای تورهای مسافرتی و گردشگری از سوی افراد غیرمجاز به عموم مردم داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت رضایت مسافران و گردشگران از خدماتی که ارائه می‌شود، گفت: هیأتی متشکل از نماینده مجمع دفاتر خدمات مسافرتی، کارشناس نظارت بر تأسیسات گردشگری اداره کل، رئیس شهرستان‌ها و حراست اداره کل تشکیل شده که هدف از تشکیل این کمیته بازبینی و نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی استان و جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: فعالیت تورهای غیرمجاز در منطقه می‌تواند ضربه سنگینی به صنعت گردشگری منطقه وارد کند که باید این فعالیت‌ها ساماندهی و از فعالیت‌های غیر مجاز جلوگیری شود.

️ مرزبان افزود: استان مرکزی دارای ۸۰ راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت‌های گردشگری می‌پردازند و دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری که مجوز ارائه تور دریافت کرده اند باید به حوزه تور گردانی وارد شوند تا امنیت، رفاه و آرامش برای گردشگران فراهم شود.

به گفته وی، برخی افراد فرصت طلب با انتشار یک شماره تلفن اقدام به تبلیغ تورهای مختلف می‌کنند که تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند و پاسخگوی مشکلات احتمالی نیستند.

مرزبان افزود: تور گردانی یک کار تخصصی است و افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و گذراندن یک دوره ۶ ماهه نباید ملاک کار قرار گیرد. در صورتی که هم استانی‌ها نیز به ما گزارشی از فعالیت تورهای غیرمجاز ارائه دهند ما حتماً تخلفات صورت گرفته را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آژانس‌های خدمات مسافرتی قانونی و مجاز کشور با توجه به نظارت‌های انجام شده تخلفات کمتری دارند، گفت: عمده تخلفاتی که انجام می‌شود، توسط آژانس‌های غیرمجاز است و متأسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را ندارند و امیدواریم بتوانیم معضلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آنها را به مردم بشناسانیم.

کد خبر 4967222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha