۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان خبر داد:

شناسایی ۳۰ نقطه حادثه خیز تصادفات درون شهری در پلدختر

شناسایی ۳۰ نقطه حادثه خیز تصادفات درون شهری در پلدختر

پلدختر- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان از شناسایی ۳۰ نقطه حادثه خیز تصادفات درون شهری در پلدختر خبر داد و بر لزوم خط کشی معابر و نصب چراغ راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

سرهنگ مرتضی چغلوند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ساختمان جدید پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمزی که در برخی از شهرستان‌های استان در شرایط کرونا ایجاد شده، پلیس راهنمایی و رانندگی برابر مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در استان برنامه ریزی هایی نسبت به اعمال یکسری محدودیت‌ها در دستور کار خود دارد.

وی افزود: این محدودیت‌ها در خدمات دهی به مردم با همراهی و همکاری آنان در حوزه آزمون، تعویض پلاک و مانند آن است که مردم باید از تجهیزات بهداشتی مانند ماسک، دستکش و وسایل شخصی خود استفاده کنند.

۱۵ گشت نامحسوس در راستای انسداد پارک‌ها و افزایش گشت‌های شبانه در معابر و تفرجگاه‌ها فعال است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: شهرداری پلدختر مانند سایر شهرداری‌های استان در راستای مبارزه با کرونا و همکاری با پلیس انسداد مراکز تفرجگاهی، پارک‌ها و فضاهای سبز را در دستور کار خود قرار دهد.

سرهنگ چغلوند افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی استان با توجه به تعطیلات تابستانی و افزایش سفرها حدود ۱۵ گشت نامحسوس در راستای انسداد پارک‌ها و افزایش گشت‌های شبانه در معابر و تفرجگاه‌ها فعال کرده است.

وی یادآور شد: پلیس در این راستا به ویژه با کامیون‌ها، دور دور کردن‌ها و ایجاد آلودگی صوتی برخورد می‌کند که امید است با فعال شدن گشت‌ها، ایمنی و امنیت ترافیکی مردم در این حوزه تأمین شود.

کاهش ۶ درصدی تصادفات درون شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان افزود: متأسفانه خلوت شدن خیابان‌ها و معابر در شرایط کرونایی موجب افزایش سرعت و وقوع تصادفات داخل شهرها شده است.

سرهنگ چغلوند، با بیان اینکه ۶ درصد کاهش تصادفات در سه ماهه اول در استان صورت گرفته است، گفت: متأسفانه عابران پیاده بیشترین سهم را در تصادفات و موتورسواران از نظر وسایط نقلیه بیشترین تصادفات مرگبار را در شهرها به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: نقاط مختلف شهر پلدختر امروز (پنجشنبه) جهت پیشبرد و ارتقا ایمنی ترافیکی مورد بازدید قرار گرفت و بیش از ۳۰ نقطه در این شهر پتانسیل حادثه‌خیزی دارند که احصا شدند و امید است راهکارها و تصمیم‌های لازم جهت رفع نواقص سطح این شهر گرفته شود.

احداث ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی پلدختر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان یادآور شد: پاسگاه راهنمایی و رانندگی پلدختر در جریان وقوع سیل ویرانگر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تخریب شد که با توجه به بازدیدهای انجام شده ساختمان جدید راهور این شهرستان دیوار چینی شده و تنها نازک کاری آن باقی مانده است.

سرهنگ چغلوند ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آینده شاهد افتتاح ساختمان راهنمایی و رانندگی شهرستان پلدختر باشیم.

وی گفت: جهت استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر معمولان و کنترل و مدیریت ترافیکی در این شهر، هماهنگی‌های لازم با فرمانده انتظامی استان به عمل آمده تا بتوان اکیپی ثابت از این حوزه را در شهر معمولان راه‌اندازی کرد تا مردم نسبت به قوانین آشنایی بیشتری پیدا کنند.

شهر پلدختر از نظر مبلمان ترافیکی مانند خط کشی‌ها و چراغ راهنمایی و رانندگی نسبت به سایر شهرستان‌های استان ضعیف است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان افزود: با توجه به بازدید میدانی که در شهر پلدختر به عمل آمد این شهر از نظر مبلمان ترافیکی مانند خط کشی‌ها و چراغ راهنمایی و رانندگی نسبت به سایر شهرستان‌های استان ضعیف است.

سرهنگ چغلوند ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک هدایت و مدیریت ترافیک در شهر پلدختر هوشمند سازی شود و نسبت به خط کشی عابر پیاده و معابر شهری و نصب چراغ‌های راهنمایی رانندگی که نقش اساسی در مدیریت ترافیکی دارد اقدام و این امر جهت بهبود وضعیت فعلی تحقق پیدا کند.

کد خبر 4969989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha