۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۱۲

مدیرکل اوقاف گلستان:

طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه گلستان اجرا می شود

طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه گلستان اجرا می شود

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه گلستان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای طرح شمیم خدمت اظهارکرد: پیرو رهنمود رهبر معظم انقلاب درباره رونق و جهش تولید، در نظر است با توجه به ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طرح شمیم خدمت در سطح بقاع متبرکه استان با هدف ارائه خدمات اجتماعی در جهت تحول و توانمند سازی خانوادها اجرا شود.

وی افزود: اهداف و فواید این طرح ایفای نقش حقیقی بقاع متبرکه در مسائل اجتماعی و گره گشایی از مشکلات جامعه، توانمندسازی افراد بیکار یا کم درآمد پیرامون بقاع متبرکه و ایجاد شغل و درآمد برای آنها، حفظ کرامت انسانی و مبارزه با روحیه تکدی گری، تقویت حس خودباوری و اتکاء به توان و استعدادهای خدادادی، ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه هدف و تقویت فرهنگ تعاون، همکاری و همدلی است.

سلیمانی فرد ادامه داد: لوازم این طرح شامل فراخوان، تبلیغات و تبیین طرح، نیازسنجی و امکان سنجی منطقه پیرامونی بقعه در خصوص نوع آموزش و اشتغال، تأمین مکان و زیرساخت‌های لازم جهت آموزش در بقعه، جذب کارآموز، ایجاد بانک اطلاعاتی از کارآموزان، اساتید و مباحث ارائه شده، تعامل با مسئولان استانی و شهرستانی، خیران، متولیان، نهادهای مرتبط با کار و حرفه، بهره گیری از مشاوران خبره در مساله تولید، اشتغال، بازاریابی و تعاونی، دعوت از خیران و استفاده از ظرفیت موقوفات و مشارکت با سرمایه گذاران است.

وی گفت: برنامه‌های اجرایی این طرح در سه گام ارائه شده است که در سال جاری گام نخست آن لازم الاجرا بوده و دو گام دیگر به ظرفیت بقاع متبرکه و دغدغه و توان متولیان امر موکول می‌شود.

سلیمانی فرد بیان کرد: گام اول در تولید و اشتغال، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و تبدیل نیروهای بالقوه بالفعل، اشتغالزایی در بقاع متبرکه، آموزش و بازار فروش محصولات است.

کد خبر 4978152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha