۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۵۴

مدیرکل کمیته امداد بوشهر:

١٠٠٠ فقره جهیزیه به نوعروسان بوشهری اهدا می‌شود

١٠٠٠ فقره جهیزیه به نوعروسان بوشهری اهدا می‌شود

بوشهر - مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: هزار فقره جهیزیه به نوعروسان بوشهری اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: کمیته امداد در مجموع ۱۲۰ نوع خدمت به جامعه تحت پوشش ارائه می‌کند که مهمترین هدف از این برنامه‌ها بازیابی و توانمندسازی آنها برای داشتن یک زندگی مستقل و آبرومند است.

وی افزود: در کنار هر یک از این خدمات پیوست فرهنگی نیز وجود دارد تا زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی برای این خانواده‌ها محقق شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: یکی از این پیوست‌های فرهنگی، ارائه بسته‌های آموزشی برای آماده کردن خانواده‌های دارای فرزند دختر برای یک ازدواج با دوام است.

لطفی ادامه داد: این بسته‌ها به شکل آموزش‌های کاربردی پیش از ازدواج، مشاوره‌های رایگان برای انتخاب همسر و همسرداری در کنار تأمین جهیزیه برای شروع یک زندگی تدوین شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا و با استفاده از کمک‌های خیرین حقیقی و حقوقی از جمله استانداری بوشهر، سپاه امام صادق (ع)، بنیاد برکت و مراکز نیکوکاری، طی سال‌های ۹۴ تا ۹۸، هفت هزار و ۹۸۴ فقره جهیزیه به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال در اختیار نوعروسان تحت پوشش این نهاد در استان بوشهر قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: امسال نیز طی سه مرحله در دهه امامت و ولایت، هفته‌های بسیج و احسان و نیکوکاری، یک هزار فقره جهیزیه در اختیار نوعروسان تحت پوشش قرار می‌گیرد که ۳۰۰ فقره از این جهیزه ها توسط سازمان بسیج اصناف استان بوشهر و با همکاری بازاریان سخاوتمند تأمین می‌شود.

لطفی با اعلام این که هر فقره جهیزیه حدود ۱۵۰ میلیون ریال ارزش دارد، گفت: با رایزنی با شرکت‌های تولیدکننده و اخذ تخفیف‌های مناسب عملاً، ۸۰ میلیون ریال به ازا هر یک فقره جهیزیه پرداخت می‌کنیم.

وی با تبریک سال روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در اولین روز از ماه ذی الحجه که به نام روز ازدواج در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شده، گفت: به میمنت این روز خجسته، ۱۳۰ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد در استان بوشهر، اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بررسی‌های میدانی کارشناسان این نهاد در استان بوشهر نشان می‌دهد که نتایج کارکرد این نهاد در بحث تهیه مقدمات ازدواج آسان از برگزاری دوره‌های آموزشی تا مشاوره‌های رایگان انتخاب همسر و همسرداری و تأمین جهیزیه، کاهش شدید طلاق در بین دختران مزدوج تحت پوشش این نهاد بوده است.

کد خبر 4980900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha