۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳

امام جمعه گناوه:

نماز جمعه خاری در چشم دشمنان اسلام است

نماز جمعه خاری در چشم دشمنان اسلام است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت:امروز نماز جمعه خاری در چشم دشمنان اسلام است و راه مقابله با هجمه‌های دشمنان فعال کردن این پایگاه‌ها و قرارگاه‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور در پنجم مرداد اظهار داشت: دین مبین اسلام به سه اجتماع مسلمانان اهمیت خاصی قائل شده که اجتماع روزانه همان حضور در مساجد و نماز جماعت، حضور سالانه مسلمانان در حج، نماز جمعه به صورت هفتگی این اجتماع‌ها است.

امام جمعه گناوه گفت: خداوند در قرآن کریم سوره مبارک جمعه را در اهمیت نماز جمعه و مختص این اجتماع و فریضه سیاسی و عبادی بر پیامبر (ص) نازل فرموده است.

وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در نخستین روزهای هجرت در زمینه اقامه نماز جمعه نقش آفرینی فرمودند تا جایگاهی برای اجتماع هفتگی مسلمانان و پایگاهی برای مسائل اجتماعی سیاسی و بیداری عمومی جامعه باشد.

وی گفت: نماز جمعه از مهمترین دست آوردها و برکات انقلاب اسلامی است که برپایی آن منشأ برکات و آثار فراوانی در جامعه بوده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز نماز جمعه خاری در چشم دشمنان اسلام است و راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان فعال کردن این پایگاه‌ها و قرارگاه‌های فرهنگی است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: نماز جمعه همواره پایگاه عظیم الهی برای حضور مسلمانان بوده و دارای آثار و برکات سازنده تربیتی و اجتماعی فراوانی است.

وی اضافه کرد: تقویت روحیه اخوت و برادری، محل تشکل نیروهای اسلام، رشد فکری سیاسی جوانان، مرکز بسیج مردمی، میعادگاه مسلمانان برای تصمیم‌های مهم اجتماعی و سیاسی و عبادی از آثار و برکات نماز جمعه است و مصلی‌های جمعه در اوایل جنگ تحمیلی محل حضور و اعزام بسیجیان از این مرکز برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بوده است.

وی گفت: شعار ملی امسال به مناسبت ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور «ایران قوی، همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی» در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به برکت نظام مقدس اسلامی و خون شهدا قوی‌ترین کشور در منطقه است و این دستاوردها به دلیل حضور جوانان و دانشمندان جوان و با ایمان کشور در عرصه‌های سازندگی و دفاعی حاصل شده است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: همبستگی ملی از نکات مهم در شعار امسال است که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر آن تاکید فرمودند.

وی یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم خود سعی در ضربه زدن به این شجره طیبه را دارند و حفظ اتحاد و همبستگی و انسجام در جای جای ایران اسلامی از مهمترین ضروریات امروز جامعه برای مقابله با هرگونه توطئه این دشمنان است.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: همبستگی و اتحاد و یک صدایی جامعه تاکید رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره) است و در سایه این وحدت و همدلی می‌توان به اهداف نظام مقدس اسلامی دست یافت.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار امام جمعه در جامعه ادامه داد: نقش امام جمعه نقش محوری است و امامان جمعه نباید وابسته به گروه یا جناح خاص باشند بلکه باید متعلق به همه آحاد جامعه باشند.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: امامان جمعه زمانی در اجرای رسالت و وظایف محول موفق می‌شوند که از حزب و جناح خاصی جانبداری نکنند در غیر این صورت نمی‌توانند پدر معنوی و متعلق به همه افکار جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: نمازجمعه قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت و فرمانده آن امام جمعه است و امامان جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی نباید به حزب و گروه خاصی وابسته باشند و تنها در مسیر و چارچوب خط ولایت فقیه گام بردارند.

وی با تبریک این روز و گرامیداشت یاد شهدا از تلاش‌های همه دست اندر کاران ستاد نماز جمعه گناوه که در این قرار گاه مقدس به ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ناب انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تقدیر کرد.

کد خبر 4983584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha