۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خبر داد: 

حمایت ۵۰۰ خیر در استان سمنان برای ایجاد اشتغال مددجویان

حمایت ۵۰۰ خیر در استان سمنان برای ایجاد اشتغال مددجویان

سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۵۰۰ خیر در راستای ایجاد اشتغال از مددجویان این نهاد در استان حمایت می‌کنند، گفت: کارآفرینی نقش مؤثری در ریشه‌کنی فقر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مسعودیان راد ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از خیران اشتغال و مجریان کارآفرین برتر این استان به میزبانی کمیته امداد سمنان ضمن بیان اینکه مدیریت نوین فقر با تغییر رویکرد از معیشت به کارآفرینی مهم‌ترین سیاستی است که این نهاد برای ریشه‌کنی فقر پیش‌گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰۰ خیر در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی از مددجویان کمیته امداد حمایت می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم نوآوری و رونق تولیدات داخلی بیان کرد: حمایت از کارگاه‌های تولیدی کوچک در استان با رویکرد ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار است.

اجرای ۵۰ طرح اشتغال‌زایی در رشته گلیم‌بافی

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه ایجاد نظام راهبران شغلی، راه‌اندازی کانون خیرین اشتغال و بهره‌گیری از جهادگران ظرفیتی مطلوب برای حمایت از مددجویان و ایجاد اشتغال برای آنان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: کانون خیران اشتغال استان سمنان باهدف بهره‌گیری از کارآفرینان و حامیان اشتغال راه‌اندازی شد.

مسعودیان راد بابیان اینکه این کانون علاوه برجهش اشتغال برای نیازمندان، الگویی برای سایر استان‌ها شد، ابراز کرد: ۵۰ طرح گلیم‌بافی در استان سمنان با کمک یک حامی اشتغال اجراشده است که تعداد زیادی از مددجویان در این راستا صاحب شغل می‌شوند.

وی یادآور شد: تغییر شیوه کمک مستقیم خیران به معیشت مردم و جایگزین شدن آن با کمک به حوزه اشتغال برای مددجویان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان توانمندسازی مددجویان را مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح برشمرد و گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی متنوعی در سرفصل‌های سنگ‌های زینتی، تولیدات صنایع‌دستی با کمک حامیان اشتغال در حال اجرا است.

کد خبر 4984440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha