۷ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۵

در گفتگو با مهر عنوان شد

افزایش ۵ درصدی برداشت مکانیزه در شالیزارهای گیلان

افزایش ۵ درصدی برداشت مکانیزه در شالیزارهای گیلان

رشت- رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آمادگی ۳ هزار و ۳۴۶ کمباین برای برداشت محصول برنج، گفت: بر اساس پیش بینی ها برداشت مکانیزه برنج پنج درصد بیشتر از سال گذشته است.

علی درجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت مکانیزه شالیزارهای استان گیلان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال ۷۵ درصد شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه برداشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با سال گذشته پنج درصد رشد خواهد داشت، افزود: در همین راستا سه هزار و ۳۴۶ دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج آماده برداشت محصول از شالیزارهای استان گیلان هستند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به توزیع هزار و ۴۵۰ تن بذر گواهی شده در زمان کشت برنج، گفت: این میزان در ۳۰ هزار هکتار معادل ۱۲.۵ درصد اراضی شالیزاری گیلان کشت شده است.

وی با بیان اینکه امسال در ۲۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان ارقام پر محصول از نوع خزر، گیلانه، شیرودی و فجر کشت شده است، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده یک میلیون و ۲۰۰ هزار و تن شلتوک به ارزش ریالی ۱۵ میلیارد تومان امسال از شالیزارهای گیلان برداشت خواهد شد.

کد خبر 4984780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha