۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۲۰

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام:

موانع اجرایی سد چناره در چرداول رفع شده است

موانع اجرایی سد چناره در چرداول رفع شده است

ایلام-مدیرعامل آب منطقه ای ایلام گفت: با تلاش مسئولان ارشد استان، موانع اجرایی سد چناره در شهرستان چرداول رفع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پور احمد عصر پنجشنبه در بازدید نماینده مردم ایلام در مجلس از سد چناره در شهرستان چراداول گفت: بر اساس طرح مطالعاتی، سد چناره روی رودخانه‌ای به همین نام در حد فاصل استان‌های ایلام و کرمانشاه، در ۲۴ کیلومتری اسلام آباد و ۲۵ کیلومتری سرابله ساخته می‌شود.

وی افزود: ساخت سد چناره به عنوان یک پروژه ملی و تاثیرگذار در تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام، سیروان و چرداول و همچنین تامین آب صنعت و آبیاری اراضی شهرستان چرداول سالهاست که به دلایلی از جمله عدم تخصیص آب و مشکلات و محدویت‌های مندرج در موافقتنامه اجرایی نشده بود که با پیگیری‌ها و حمایت استاندار ایلام و مساعدت وزیر محترم نیرو موانع برطرف و در حال آغاز فعالیت اجرایی است.

وی افزود: ظرف کمتر از دوسال تخصیص آب این طرح ابلاغ، مطالعات سد منطبق بر تخصیص ابلاغی بازنگری و به تصویب کمیته تخصصی ویژه شرکت مدیریت منابع آب ایران رسید و در سال ۱۳۹۸ موافقتنامه طرح اصلاح و در پیوست قانون بودجه سال جاری اعتباری برای این طرح پیش بینی شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام تصریح کرد: پس از اجرا و بهره برداری از این طرح بزرگ و موثر، تحولی اساسی در بخش صنعت و کشاورزی شهرستان چرداول و به تبع آن، رونق تولید، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را در پی خواهد داشت.

پوراحمد در خصوص مشخصات فنی این پروژه اظهار کرد: این سد از نوع سنگریزه ای با هسته رسی به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر، طول تاج ۵۵۰ متر و حجم مخزن ۷۷ میلیون متر مکعب با ایجاد چشم اندازی مناسب، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

پیگیری اختصاص اعتبار مورد نیاز طرح

در ادامه نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه قطعاً در توسعه کشاورزی شهرستان چرداول نقش مهمی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: این طرح مهم که پس از سال‌ها انتظار از روی کاغذ به روی زمین آمده، نقش موثری در توسعه بخش صنعت و کشاورزی، تامین حق آبه محیط زیست و تامین آب شرب درازمدت سه شهرستان خواهد داشت.

سارا فلاحی بیان کرد: با پیگیری‌های مشترکی که به عمل خواهد آمد اعتبار مورد نیاز طرح به موقع تامین تا بتوان به موازات پیشبرد طرح، تملک اراضی کشاورزی و منازل روستاه های موجود در مخزن سد انجام شود.

کد خبر 4987224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha