۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۱

فرماندار کنگان:

بازارها و دست فروشی‌های کنگان ساماندهی شوند

بازارها و دست فروشی‌های کنگان ساماندهی شوند

بوشهر - فرماندار شهرستان کنگان گفت: بازارها و دست فروشی‌های کنگان ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک‌نژاد عصر سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان کنگان اظهار داشت: شوراها و شهرداری‌ها شهرستان نسبت به زیباسازی شهرها خصوصاً آذین بندی در ایام غدیر اقدام کنند.

فرماندار کنگان ضمن تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، تصریح کرد: اداره برق ملزم به شناسایی اداراتی که در این زمینه رعایت نمی‌کنند است و برای جلوگیری از خاموشی‌ها، برق اینگونه ادارات قطع شود.

وی تصریح کرد: بازارها و دست فروشی‌های شهر با ساماندهی خوب می‌تواند بی نظمی در شهر را کاهش دهد و حتی‌الامکان از گسترش دست فروشی‌ها جلوگیری و در صورت گسترش مکان خاصی برای آن در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان عنوان کرد: دست فروشی‌های در سطح شهرستان باید مکان خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. ارگان‌های متولی بازار از جمله شهرداری و اصناف باید به این امر ورود کنند.

وی با اشاره به تأثیر روزبازارها بر اقتصاد خانواده‌ها، ادامه داد: همه امروز از شرایط اقتصادی کشور و مردم خبر داریم و گرانی‌ها فشار زیادی به مردم وارد کرده است و برای رفع این مشکل به تلاش جهادی نیاز است.

فرماندار شهرستان کنگان با اشاره به دوره‌گردها در سطح شهر گفت: متأسفانه وجود دوره‌گردها باعث بی نظمی در سطح شهر و ایجاد ترافیک شده است.

فرماندار شهرستان کنگان اظهار داشت: در کنار نمایشگاه دائمی شهرستان در نظر گرفته شده، ساخت بازارچه‌های محلی هم مدنظر است.

رئیس شورای تأمین شهرستان کنگان مطرح کرد: امنیت بازارها و روزبازارها بسیار مهم است که دستگاه‌های اجرایی مرتبط شهرستان باید با جدیت به این امر مهم ورود کند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات اصناف شهرستان در راستای مقابله با ویروس کرونا افزود: بازاریان شهرستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا همکاری مناسبی با ستاد مدیریت ویروس کرونا شهرستان داشته اند.

پاک‌نژاد ادامه داد: تعطیلی بازار، راه اندازی کارگاه تولید ماسک، تأمین اقلام بهداشتی از اقدامات مفید آنان است. می‌بایست همان گونه که بازاریان با ستاد شهرستانی همکاری داشته اند زمینه تسهیل فعالیت آنان را فراهم کنیم.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان کنگان عنوان کرد: با توجه به وجود دریا در شهرستان قیمت ماهی و میگو باید مناسب باشد و مردم در تهیه این موارد نباید مشکلی داشته باشند.

کد خبر 4991236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha