۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰

رئیس شورای شهر همدان:

شهرداری همدان به پروژه عمرانی بدون پیوست‌ ترافیکی پروانه اجراندهد

شهرداری همدان به پروژه عمرانی بدون پیوست‌ ترافیکی پروانه اجراندهد

همدان - رئیس شورای شهر همدان بابیان اینکه شهرداری باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی پروژه پیچ زندان همدان را دریافت و سپس پروانه دهد، گفت: اعضای شورای شهر مصر بر اجرای قانون هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان صبح یکشنبه در صحن شورای شهر همدان پیرامون پروژه پیچ زندان همدان با بیان اینکه این پروژه سرمایه‌گذاری تجاری، فرهنگی و خدماتی از سال ۱۳۹۵ از طریق یکی از سرمایه‌گذاران پیگیری شده و تمام مراحل قانونی خود را در کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵، طی کرده است، عنوان کرد: پروژه پیچ زندان همدان مساحتی نزدیک به ۹۰ هزار و ۱۹۸ مترمربع دارد که میزان تراکم آن ۸۴.۵ درصد خواهد بود و در ۱۳.۵ طبقه احداث خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه یک هزار و ۱۵۲ واحد پارکینگ در این پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری تأمین خواهد شد؛ ادامه داد: مساحت تجاری این پروژه ۲۱۵ هزار و ۲۲۷ مترمربع و مساحت کل پارکینگ نیز ۳۰ هزار و ۶۶۹ مترمربع است.

گردان با بیان اینکه این طرح بزرگ مشمول تخفیف‌های عمومی شورای شهر شده است؛ گفت: بر اساس مصوبات شورا، اینگونه تخفیف‌ها در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران برای مواردی که در املاک بیش از ۵۰ هزار مترمربع سرمایه‌گذاری می‌کنند، اعمال می‌شود. البته نه تنها این پروژه، بلکه تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری همدان که بیش از ۵۰ هزار مترمربع هستند، شامل این تخفیف می‌شوند.

رئیس شورای شهر همدان توضیح داد: ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال مدیران ارشد و شهری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان واقع در دادگستری استان همدان گردهم آمدند و تصمیم بر این مهم بود تا ضمن رعایت ضوابط، حداکثر همکاری با این مجموعه بزرگ صورت پذیرد.

گردان با تأکید بر اینکه برگزاری این جلسه دلیل بر مخالف یا موافقت با پروژه سرمایه‌گذاری پیچ زندان نیست؛ گفت: اعضای شورای شهر همدان مصر بر اجرای قانون هستند؛ از این رو نشستی با حضور مسئولان امر برای کالبدشکافی و شفاف‌سازی مسائل و رفع موانع موجود داشتیم تا ضمن روشن شدن وضعیت، قانع شویم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت ویژه از سرمایه‌گذار و کارآفرینان که به فکر نیاز کشور هستند؛ تأکید کرد: هیچیک از اعضای شورا ضوابط را به روابط، ترجیح نمی‌دهند.

رئیس شورای شهر همدان تأکید کرد: شهرداری همدان باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی این طرح بزرگ را دریافت کند و سپس مجوز پروانه را ارائه دهد.

گردان توضیحات ارائه شده مشاور پروژه را به عنوان تعهد پذیرفت و ابراز امیدواری کرد: هر چه سریع‌تر پیش پروانه ساختمانی این پروژه به مجوز اصلی تبدیل شود.
 
 

کد خبر 4994008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha