۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۲۹

عیادت مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از استاد «اسپندار»

عیادت مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از استاد «اسپندار»

زاهدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به نیابت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاد «شیرمحمد اسپندار» در ایرانشهر عیادت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی در دیدار با استاد اسپندار که به اتفاق جمعی از هنرمندان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه استاد دچار کهولت سن هستند، هر هفته طی تماس تلفنی جویای احوال این هنرمند گرانقدر هستیم و به نمایندگی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در منزل ایشان حضور یافته و از نزدیک در جریان وضعیت جسمانی وی قرار گرفتیم.

وی گفت: توجه و اهمیت به سلامتی هنرمندان بویژه اساتید پیشکسوت به صورت مستمر سرلوحه کار این اداره کل است و همواره جویای احوال این هنرمندان از طرق مختلف بوده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان حال عمومی استاد اسپندار را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: استاد جزو اساتید ارزشمند و پیشکسوت کشور هستند که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت حمایت‌های مادی و معنوی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به مشکل چشمی ایشان در صورت نیاز به درمان، چه در داخل و چه در خارج استان همراهی لازم انجام خواهد شد.

مسگرانی ادامه داد: پیش از این نیز به خانواده استاد اسپندار پیشنهاد شده بود که در صورت نیاز ایشان به پرستار خانگی این اداره کل هزینه‌های پرستاری را برعهده خواهد گرفت.

کد خبر 5000438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      0 0
      موسیقی نواحی در حال زوال فراموشی است نه تنها در این استان به علت ناهماهنگی وزارت ارشاد و دستگاههای فرهنگی در حوزه موسیقی نواحی، ما چند تا نوازنده مثل اسپندار که بیمارست تربیت کردیم کار موسیقی مثل تخصص گرفتن یک دانشجو پزشکی وقت گیر است چشم مسئولان فاجعه فراموشی این هنر رو نمی بیند.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      0 0
      آموزش هنر زمانبر است با ازدست دادن هنرمندان دیگر همانند زنگشاهی ها و علی محمد بلوچ و خانه شین شدن اسپندار چه کسی میخواهد موسیقی سنتی بلوچستان را ترویج دهد. جوانان هم تصویر روشنی از آینده موسیقی ندارند و حتی به درستی و اصولی دنبال آموزش نیستند شاید نداشتن آینده همراه با رفاه دلیل بی رغبتی شان باشد