۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۶

فرماندار شاهرود:

اعتبارات حوزه گردشگری شاهرود به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت

اعتبارات حوزه گردشگری شاهرود به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت

شاهرود- فرماندار شاهرود بابیان اینکه برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شهرستان به اعتبارات ملی نیازمند هستیم، گفت: اعتبارات حوزه گردشگری شاهرود به دو میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر فخری شامگاه سه‌شنبه در نشست سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به میزبانی شهر بسطام ضمن بیان اینکه شهرستان شاهرود به لحاظ داشتن ظرفیت‌ها و منابع انسانی و مفاخر علمی و عرفانی خاص و ویژه است، ابراز داشت: یکی از صنایع بسیار پر رونق و اثرگذار حوزه اشتغال و رونق اقتصادی صنعت گردشگری است که باید گفت این شهرستان ۱۵۶ اثر تاریخی ثبت‌شده دارد.

وی ضمن بیان اینکه شاهرود ۱۴ اثر معنوی، دو اثر طبیعی ملی و یک اثر ثبت‌شده جهانی را در دل خود دارد، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و بهره مندی از همه ظرفیت‌ها بتوانیم به حوزه گردشگری شهرستان رونق و جان تازه بخشیم.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه طی یازده‌ماهه سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر از شاهرود بازدید کردند، ابراز داشت: ۱۹۴ هزار نفر در اقامت گاه‌های بومگردی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، خانه مسافر اقامت کردند و از این تعداد یک هزار و ۳۵۴ نفر افرادی بودند که از کشورهای خارج وارد این شهرستان شدند.

فخری بابیان اینکه بخش گردشگری نیازمند حمایت هر چه بیشتر مسئولان ارشد استان است، در ادامه تصریح کرد: امسال بر حسب دستور استاندار برای توجه بیشتر به این حوزه اعتبار حوزه گردشگری از ۶۰۰ میلیون تومان سال گذشته به دو میلیارد تومان افزایش یافت.

وی بابیان اینکه وضعیت اشتغال شهرستان چندان مطلوب نیست و می‌بایست از حوزه گردشگری این آمار را بهبود بخشید، افزود: خوشبختانه هر ۱۱۶ واحد گردشگری شاهرود فعال است که باید گفت علیرغم آنکه برخی واحدها به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند اما به نسبت صنایع از توفیق و موفقیت نسبی برخوردار است.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه مجموعه بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی به شدت نیازمند بازسازی و مرمت است، ابراز داشت: علاوه بر این موارد برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری شهرستان نیز نیازمند اعتبارات ملی هستیم که با کمک وزارت میراث امیدواریم بتوانیم گردشگرانی که برای جنگل ابر حضور پیدا می‌کنند به سمت بازدید از این دو مجموعه مذکور سوق دهیم.

کد خبر 5001529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha