۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳

استاندار سمنان بیان کرد: 

کم‌آبی عامل اصلی خام‌فروشی مواد معدنی استان سمنان

کم‌آبی عامل اصلی خام‌فروشی مواد معدنی استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه کم‌آبی عامل اصلی خام فروشی مواد معدنی استان است، گفت: برای ایجاد توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی، نیازمند تأمین آب در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر صبح سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه کمبود آب عامل اصلی خام فروشی مواد معدنی در استان است، اظهار داشت: خام فروشی مواد معدنی چالش جدی را در اقتصاد و درآمدزایی استان سمنان ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تحول عظیمی را در اقتصاد این منطقه ایجاد می‌کند، افزود: وزارت نیرو میزان خرید تضمینی آب شرب طرح انتقال آب خزر را اعلام نکرده است و باید نسبت به خرید تضمینی آب آشامیدنی طرح انتقال آب دریای خزر به استان اعلام آمادگی کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

مقابله با بحران کم‌آبی در سمنان

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم پیگیری وزارت نیرو برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان بیان کرد: برای مقابله با بحران و چالش جدی کم‌آبی در سمنان لازم است این طرح اجرایی شود.

آشناگر با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون مترمکعب از انتقال آب دریای خزر برای تأمین آب آشامیدنی این استان است، یادآور شد: ۱۵۰ میلیون مترمکعب آن به‌منظور استفاده از آب دریای خزر در بخش صنعت سمنان است.

وی بابیان اینکه طرح ملی انتقال آب دریای خزر از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست تأییدشده است، اعلام کرد: این طرح راهکار اساسی برای برون‌رفت از معضل خشک‌سالی در استان سمنان است.

کد خبر 5001734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha