۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۹

معاون فرهنگی اوقاف فارس خبر داد:

اطعام کادر درمان و خط مقدم مبارزه با کرونا به مناسبت محرم

اطعام کادر درمان و خط مقدم مبارزه با کرونا به مناسبت محرم

شیراز- معاون فرهنگی اوقاف فارس از اطعام کادر درمان بیمارستان‌های نمازی، حضرت علی اصغر (ع)، شهید چمران و شهید دکتر فقیهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در طول ماه‌های محرم و صفر، برگزاری طرح‌های سوگواره بصیرت عاشورائی و شمیم حسینی با همکاری هیئات مذهبی استان و توزیع گسترده بسته‌های معیشتی ویژه نیازمندان از محل موقوفات اجرا خواهد شد، گفت: به مناسبت ماه‌های محرم و صفر ۱۵ هزار پرچم از سوی مرکز افق و بقعه حضرت علی بن حمزه (ع) در اطراف حرم نصب می‌شود.

وی از اجرای ویژه برنامه رهروان زینبی در ۳ بقعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در صحن باز بقاع و امامزادگان خبر داد و افزود: اجازه هیچ گونه تردد و ورود هیئت‌های مذهبی در اماکن متبرکه داده نمی‌شود.

صفری گرایی با بیان اینکه اجرای مراسم عزاداری محرم و صفر به ۲ ساعت کاهش یافته است، عنوان کرد: استفاده از ماسک به طور مستمر در بقاع متبرکه و امامزادگان ضروری است.

معاون فرهنگی اوقاف فارس با اعلام اینکه اطعام کادر درمان بیمارستان‌های نمازی، حضرت علی اصغر (ع)، شهید چمران و شهید دکتر فقیهی در این روزها انجام می‌گیرد، افزود: این مراکز به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا توسط نذورات و از محل موقوفات اطعام می‌شوند.

وی با این حال پخت نذورات را در بیمارستان‌های یادشده توسط این مراکز بهداشتی عنوان کرد و افزود: بخشی از درآمد موقوفات و بقاع جهت خرید مواد ضدعفونی کننده و ماسک اختصاص می‌یابد.

صفری گرایی از اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا در ۴۰ نقطه استان فارس خبر داد و گفت: این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تحت نظارت ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

کد خبر 5003128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha